شناسهٔ خبر: 47494434 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تشویق به حضور حداکثری در انتخابات از وظایف طلاب است

مدیرحوزه علمیه خواهران استان لرستان گفت: تشویق و ترغیب مردم با استفاده از ظرفیت موجود به مشارکت حداکثری در عرصه انتخابات از وظایف طلاب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از پل‌دختر، حجت الاسلام روح الله مهدوی‌خواه روز شنبه در نشست با رییس، اساتید و طلاب حوزه علمیه الزهرا(س) خواهران پل‌دختر اظهار کرد: شرکت در انتخابات پیش‌رو با توجه به رهنمو‌دهای مقام معظم رهبری ،یک تکلیف شرعی است که طلاب حوزه علمیه موظف به ترغیب و تشویق افراد به شرکت در انتخابات و تلاش در راستای حضور حداکثری پای صندوق‌های رای هستند.

وی وظیفه طلاب را تشویق به مشارکت حداکثری وانتخاب اصلح دانست و افزود: انتخاب فردی شایسته تکلیف شرعی ،گامی در توسعه همه جانبه و دخالت در تعیین سرنوشت کشور و ارج نهادن به خون شهدای والامقام است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان لرستان گفت: فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران پل‌دختر با توجه به پیگیری‌های انجام شده، از جهات مختلف و در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، کمک به سیل‌زدگان، نیازمندان و ...، به ویژه در شرایط کرونا قابل تقدیر و تحسین است.

وی به حدیث معروف پیامبر(ص) اشاره کرد و افزود: به فرموده پیامبر اسلام (ص)علم را بیاموزید اگر چه در چین باشد و این بدان معنا است که طلب علم به مدرک و زمان و مکان نیست، بلکه انسان در هر مقطعی از زندگی می‌تواند به دنبال کسب علم و دانش باشد.

مهدوی‌خواه یکی از رسالت‌های طلاب را پاسخ دادن به شبهات دینی عنوان کرد و یادآور شد: طلاب حوزه علمیه باید در جامعه حضور فعال داشته باشند و بتوانند از علم و آموخته‌های دینی خود در ترویج ارزش‌های دینی، اخلاق اسلامی و به ویژه در پاسخ به سوالات و شبهات دینی استفاده کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران لرستان گفت: در هر کار نیت انسان باید برای خدا باشد و کار جهادی همان‌طور که از اسمش پیدا است یعنی فعالیت‌ها و خدماتی که با نیت خالص برای رضای خدا باشد و توقعی در آن نیست وخدمات طلبه باید دراین راستا باشد.

انتهای پیام/

نظر شما