شناسهٔ خبر: 47490840 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

خیران اصفهانی پیشگام در ارائه خدمات همودیالیز

عضو هیأت امنای خیریه دیابت اصفهان گفت: سهم خیران اصفهانی در عرصه همودیالیز بیشتر از دانشگاه علوم پزشکی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمد رضا کجانی با اشاره به نقش خیریه های سلامت در امر پیشگیری ودرمان به خبرنگاران اظهار داشت: خیریه ها در اشاعه بهداشت و مسئله پیشگیری و درمان نقش موثری دارند و خیران سلامت در حوزه بهداری‌ها، خانه های بهداشت، ساخت بیمارستان ها و درمانگاه ها و نقاهت گاه ها در اصفهان بسیار موفق عمل کرده اند.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در اصفهان شاهد راه اندازی خیریه پیشگیری از بیماری های مختلف زیر نظر معاونت بهداشتی بودیم افزود: اقدامات زیادی در حوزه کنترل بیماری ها از جمله دیابت انجام شده است.

عضو هیات امنای موسسه خیریه دیابت اصفهان تصریح کرد: بیماری دیابت اگر ناشناخته بماند، هزینه های سرسام آوری را به بار خواهد آورد و به همین لحاظ خیریه دیابت اصفهان تمام تلاش خود را در کنترل این بیماری در دو طیف کودکان وبزرگسالان انجام داده است.

وی با بیان اینکه سهم خیران در عرصه همودیالیز بیشتر از دانشگاه علوم پزشکی است، اضافه کرد: در این عرصه بیمارستان های حجتیه، عسگریه، زهرای مرضیه و خیریه حضرت ابوالفضل خوب عمل کرده اند و بار سنگین همودیالیز را از دوش بیماران دیابتی و خانواده های شان برداشته است.

کجانی گفت: دیابت ام الامراض هست و پیش زمینه بیماریهای کلیوی و قلبی و عروقی است.

 وی یادآور شد: خیران اصفهانی در عرصه آموزش، پیشگیری و درمان بیماریهای خاص مثل هموفیلی، سرطان، همودیالیز، امس اس، بیماریهای ضعف سیستم ایمنی ، دیابت و قلب ، بخش جراحی، ارتوپدی، زنان و زایمان و ساخت بخش های ویژه بیمارستان مثل ICU و CCU ، کارهای علمی صورت دادند.

عضو هیات امنای موسسه خیریه دیابت اصفهان تصریح کرد: خیران در بحران کرونا نیز به خوبی وارد شدند و در توزیع ارزاق شب عید، سبدهای غذایی مومنانه، لوازم بهداشتی، ماسک و مواد ضد عفونی کننده و کپسول اکسیژن به نیازمندان کمک کردند.

 

نظر شما