شناسهٔ خبر: 47485982 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس جمهور نقشی اساسی در حل مشکلات کشور دارد/ حضور حداکثری مردم در انتخابات پشتوانه اقتدار کشور است

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: مطابق قانون اساسی شخص دوم در کشور بعد از مقام معظم رهبری، رئیس جمهور است و تمام امورات اجرایی کشور با نظر رئیس جمهور انجام می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل با اشاره به اهمیت و جایگاه ریاست جمهوری در حل مشکلات کشور عنوان کرد: قوه مجریه می‌تواند در کشور اقدامات اجرایی موثر انجام دهد و مطابق قانون اساسی شخص دوم در کشور بعد از مقام معظم رهبری، رئیس جمهور است و تمام امورات اجرایی کشور با نظر رئیس جمهور انجام می‌گیرد.

وی افزود: به همین دلیل رئیس جمهور مهم‌ترین نقش را در برنامه‌ریزی مسایل اجرایی، تدوین و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، امنیتی و ... ایفا می‌کند و می‌تواند محور فعالیت‌ها باشد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تمامی این موارد نشان دهنده اهمیت انتخاب فرد اصلح برای پیشرفت کشور بوده و انتخاب فرد اصلح به عنوان رئیس جمهور از مهم‌ترین اولویت‌های مردم است.

 

حضور حداکثری مردم در انتخابات پشتوانه اقتدار کشور است

بدری با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی در انتخابات گفت: حضور حداکثری مردم، پشتوانه قدرتمند سیاسی برای شخص رئیس‌جمهور و اقتدار کشور است و وظیفه شرعی، اعتقادی و ملی ما ایجاب می‌کند تا در پای صندوق‌های رای حاضر شده و انتخاب اصلحی داشته باشیم؛ امری که در بیانات و رهنمودهای امامین انقلاب همواره تاکید شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل تشریح کرد: ریل‌گذاری آینده کشور به این انتخاب وابسته است و اگر انتخاب اصلح انجام گیرد چالش‌ها و دغدغه‌های ما در مسائل مختلف توسعه کشور کم می‌شود و مردم راحت‌تر می‌توانند به حل مشکلات و رفع دغدغه‌ها دست یابند.

وی ادامه داد: خوشبختانه شورای نگهبان مطابق مقررات و قوانین موجود، کاندیداهای دارای صلاحیت را معرفی کرده و مردم نیز در طول این مدت سوابق و برنامه‌های کاندیداهای ریاست جمهوری را خواهند دید و در نهایت انتخاب مردم هر چه باشد تمامی افراد باید با قبول آن به یاری دولت منتخب در راستای کاهش مشکلات بشتابند.

بدری اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی نیز در کنار وظایف تقنینی خود باید وظیفه نظارتی خود را در راستای یاری‌رسانی به دولت برای حل مشکلات پر رنگ‌تر کرده و انشاالله با روی کارآمدن دولت توانمند، با انگیزه بالا و جوان و انقلابی شاهد رفع مشکلات باشیم.

مبارزه با فساد و تبییض ویژگی رئیس جمهور آینده

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مبارزه با فساد، تبعیض و بیکاری، افزایش ارزش پول ملی، بحث معیشت مردم در اولویت کاری دولت منتخب بعدی باشد و طبیعتا فردی با یک روحیه انقلابی می‌تواند گام‌های مثبتی در راستای تحقق این امر بردارد.

وی افزود: پایبندی همه جانبه و عملی به آرمان‌های انقلاب و نظام از دیگر ویژگی‌های رئیس جهور اصلح بوده و در کنار آن رئیس جمهور اصلح باید در چارچوب قانون به وظایف خود عمل کند و به ولی فقیه اعتقاد عملی داشته باشد.

بدری گفت: همکاری و هم‌افزایی با قوه قضائیه و مقننه برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و رفع مشکلات کشور از دیگر موضوعاتی است که رئیس جمهور اصلح باید بدان عمل کند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/ر

نظر شما