شناسهٔ خبر: 47466162 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار کرمان مطرح کرد؛

لزوم برپایی نمایشگاه دائمی محصولات شرکت های دانش بنیان

استاندار کرمان گفت:پتانسیل عظیمی در محل قدیمی کارخانجات نساجی بافته‌های کرمان برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی‌وند، استاندارکرمان، ۶ خرداد ماه ۱۴۰۰ در شصت و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با محوریت توسعه شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد دانش‌محور تاکید کرد که منابع غنی باید در اختیار صندوق پژوهش و نوآوری استان باشد.

او با بیان اینکه در استان کرمان طی ماه‌های اخیر به لحاظ رویکردی و گفتمانی، ضرورت تحول در اقتصاد استان ایجاد شده است، گفت: با همت اتاق بازرگانی طی ماه‌های اخیر گره‌های کور در حوزه توازن، ضعف زیرساخت‌ها و حوزه دانش‌بنیان شناسایی شدند و امیدواریم با تبدیل آن‌ها به سند، مسیری روشنی را پیش روی آینده داشته باشیم.

استاندار کرمان تصریح کرد: پتانسیل عظیمی در محل قدیمی کارخانجات نساجی بافته‌های کرمان برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و نمایشگاه دائمی محصولات آن‌ها وجود دارد که در حال مذاکره با بنیاد مستضعفان هستیم.

 سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه باید اقتصاد استان از تکیه بر منابع به تکیه بر دانش تغییر کند ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان، بهره‌وری، مهارت‌آموزی و توسعه صادرات همه قطعات پازلی هستند که می‌خواهیم به هدف کلی توسعه استان با تکیه بر دانش و توسعه با ارزش افزوده برسیم.

او لازمه تحقق این مسئله را حرکت جهادی به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان با وجود همه پتانسیل‌ها، دانشگاه‌ها و مقاطع عالیه تحصیلی در سطح استان دانست و افزود: در حال حاضر استان کرمان در رتبه هفدهم کشور از لحاظ شرکت‌های دانش بنیان قرار دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان همچنین از تشکیل انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان برای هم‌افزایی شرکت‌ها و تدوین سند فناوری استان توسط این انجمن نام برد.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از کلید خوردن اصلاح قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در مجلس یازدهم در کمیسیون‌های صنایع، اقتصادی و آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد.

تدوین نقشه راه برای توسعه فناوری استان، ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان و ایجاد مرکز مشاوره در حوزه رونق شرکت‌های دانش بنیان از سوی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد.

پورابراهیمی از حمایت  زینی‌وند استاندار کرمان از طرح‌های صنعتی در استان نام برد و گفت: زیرساخت‌های توسعه صنعت در استان به سرعت در حال رشد است.

انتهای پیام/ی

نظر شما