شناسهٔ خبر: 47424714 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دستگیری یک جاعل حرفه ای اسناد قضایی و ملکی در کرمان

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان از دستگیری یک جاعل اسناد قضایی و ملکی فعال در استان‌های کرمان و هرمزگان و شهرستان جیرفت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی شفیعی، رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان به دستگیری یک جاعل اسناد قضایی و ملکی اشاره کرد و گفت: این جاعل حرفه‌ای ۴۷ ساله با جعل اوراق قضایی، مهر و امضای قضات اقدام به جعل اسناد قضایی می‌کرد و در مواردی اسناد مربوط به نهاد‌های امنیتی و انتظامی را نیز جعل کرده است.

او با اشاره به اینکه کار شناسایی این جاعل پس از دریافت گزارشات مردمی و دقت نظر حفاظت و اطلاعات اداره کل ثبت اسناد استان کرمان انجام شده است، تصریح کرد: این جاعل در استان‌های کرمان و هرمزگان و شهرستان جیرفت فعال بوده که با سوء استفاده از سادگی مردم اقدام به جعل اسناد و مدارک می‌کرده است.

شفیعی با اشاره به اینکه پس از صدور دستورات قضایی و اجرای اقدامات فنی و اطلاعاتی محل اختفا و استقرار این فرد شناسایی شد، تصریح کرد: نیرو‌های حفاظت و اطلاعات دادگستری و نیز ثبت اسناد و املاک استان کرمان در تحقیقات اولیه پس از اقدامات فنی و اطلاعاتی، جاعل را شناسایی و با تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی، مخفیگاه وی را پیدا کردند و نامبرده در یک عملیات غافلگیرانه در حالی که قصد فرار داشت، در شهر کرمان دستگیر شد.

او با تاکید بر اینکه پرونده این جاعل در شعبه اول بازپرسی در حال رسیدگی است، گفت: تاکنون در جریان این پرونده یک نفر دستگیر شده است و کار شناسایی همدستان احتمالی وی نیز ادامه دارد.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان با اشاره به کشف بخش زیادی از ادوات جعل و اسناد جعلی آماده این جاعل، افزود: وی در جریان دستگیری خود، تلاش داشت که اسناد و مدارک ارتکاب جرم را از بین ببرد که موفق نبود.

دستگیری یک جاعل حرفه ای اسناد قضایی و ملکی در کرمان

شفیعی تصریح کرد: این فرد در جریان اقدامات غیرقانونی خود مبالغ هنگفتی را از افراد دریافت کرده است که کار شناسایی مالباختگان احتمالی نیز در دست انجام است.

او با اشاره به تاکیدات ریاست قوه قضاییه بر شناسایی و برخورد با فساد، به مردم توصیه کرد: با استفاده از سامانه‌های آنلاین و به روز فعال شده در قوه قضاییه از جمله سامانه‌های «تصدیق اصالت سند مالکیت» و «تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی» نسبت به دریافت اصالت اسناد اقدام کنند.

شفیعی بیان کرد: مردم می‌توانند گزارشات خود را از طریق سامانه ۱۵۸۰، یا شماره تلفن ۳۱۲۲۶۳۳۹ و یا با مراجعه حضوری به ستاد خبری حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان ارائه کنند.

انتهای پیام/ب

 

نظر شما