شناسهٔ خبر: 47419151 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تبیین شاخصه‌های رئیس‌جمهور مطلوب کشور در دستور کار باشد

جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: عمل به منویات رهبری و تبیین شاخصه‌های رئیس‌جمهور مطلوب کشور باید در دستور کار قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منصور شوقانی دوشنبه‌شب‌ در نشستی به مناسبت سالروز حماسه غرورآفرین فتح خرمشهر که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند «خرمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، در میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است.»

شوقانی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: تمام دشمنان جهان اسلام و مزدوران خارجی و داخلی دست به دست هم داده‌اند تا پشتوانه قدرت نظام را که همانا مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است را تحت تأثیر قرار دهند و آن را به حداقل برسانند.

وی تأکید کرد: حضور آگاهانه و مؤثر در انتخابات یکی از مسائل و موضوعات بسیار مهمی است که باید عموم مردم بدان توجه کنند.

جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان دارای مدیریت و کفایت، با ایمان، عدالت‌خواه و ضدفساد، دارای عملکرد انقلابی و جهادی، معتقد به توانمندی‌های داخلی، معتقد به جوانان، امیدوار و مردمی را شاخصه‌های هشتگانه‌ای عنوان کرد که رهبر معظم انقلاب آنها برای رئیس‌جمهور مطلوب کشور بیان کرده‌اند.

شوقانی بیان کرد: قطعاً باید رئیس‌جمهوری انتخاب شود که دارای قدرت پیش برندگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد و نگاهش به کدخدا نباشد؛ بلکه گوش به فرمان ناخدای کشتی باشد.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید در انتخابات پیش رو حضوری آگاهانه داشته باشند، گفت: عمل به منویات رهبری و تبیین شاخصه‌های رئیس‌جمهور مطلوب کشور باید در دستور کار قرار گیرد.

لزوم حضور آگاهانه و بابصیرت در انتخابات

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان نیز در این مراسم گفت: حضور آگاهانه و همراه با بصیرت در صحنه انتخابات، یعنی سهیم شدن در سرنوشت کشوری که هر گوشه از خاکش بوی مقاومت، ایثار و ولایت‌مداری می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا کهساری افزود: هم‌زمانی سالروز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و فتح خرمشهر با پیروزی بزرگ مردم غزه و فلسطین بر رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی تحقق بشارت الهی است.

وی ادامه داد: سوم خرداد دارای پیام‌های مختلفی است؛ برای پیروزی در عملیات بیت‌المقدس و سایر عملیات تا قبل از دخالت ابزار، ایمان پیش‌برنده بود و در کلیه عملیات قبل از آنکه رزمندگان مسلح به سلاح ظاهری شوند با برگزاری جلسات توسل دعا و تضرع به درگاه الهی با معنویت مسلط می‌شدند و باانگیزه و به شوق لقای الهی در این مسیر حرکت می‌کردند.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان با اشاره به آیه قَدْ أَفْلَحَ مَن تَزَکَّىٰ بیان کرد: قرآن کریم در بسیاری از موارد می‌فرماید، انجام دهید؛ اما در انتهای آیه می‌گوید، اگر کسی خودش را تهذیب کرد و خودساخته شد و به عبارت دیگر خالص برای خدا باشد، چنین کسی قطعاً پیروز است و به رستگاری می‌رسد.

کهساری در ارتباط با پیام دیگر سوم خرداد گفت: روح بزرگ شهدای آزادسازی خرمشهر می‌گویند ما سرزمینی را که دشمن اشغال کرده بود با فداکاری توانستیم پس بگیریم.

وی بیان کرد: امروز میدان‌های مختلفی در دستان ما است و باید تلاش کنیم این میدان‌ها را نگه داریم و خرمشهر به ما می‌گوید اگر در میدان نبرد قوی بودید در میدان دیپلماسی هم می‌توانید نیرومند ظاهر شوید.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان ادامه داد: سومین پیام آزادسازی خرمشهر و برگرفته ازجمله مقام معظم رهبری این است که ما در کشورمان صرفاً یک خرمشهر نداریم و خرمشهرها در پیش است و این‌طور نبود که یک بار نیاز به ایثارگری وجود داشته باشد.

کهساری اضافه کرد: در آزادی خرمشهر این حزب و این گروه نبود؛ بلکه جبهه خودی در برابر جبهه دشمن بود و اکنون جبهه پیش رو اصل مشارکت در انتخابات است.

وی عنوان کرد: در سالروز آزادسازی خرمشهر این پیام را از شهدای آزادی خرمشهر بگیریم و به آن عمل کنیم و هم خودمان و هم اطرافیانمان را نسبت به مشارکت و بهترین انتخاب در انتخابات راهنمایی کنیم.

آزادی خرمشهر برگ زرینی از دلاورمردی‌ها در راه انقلاب است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر گفت: آزادی خرمشهر برگ زرینی از حماسه‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگانی بود که برای حفظ و حراست از میهن و ناموس هم‌وطنان از خون خود گذشته و جان خود را در راه میهن و انقلاب اسلامی نثار کردند.

رضا نقدی با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی (ره) که فرمود «فتح خرمشهر فتح خاک نبود؛ بلکه فتح ارزش‌های اسلامی بود»، ادامه داد: امروز ما نیز وظیفه داریم در جنگ نرم دشمنان با تمام توان خود ایستاده و در جهت حفظ خاک میهن اسلامی قدم برداریم.

وی اضافه کرد: اگر واکاوی شود، حماسه سوم خرداد و بعد الگوسازی چه در بعد راهبردی و چه در بعد عملیاتی الگوی خوبی ایجاد خواهد شد که در چه مقاطع سختی توانستیم به دستاوردهای ملی و چه بسا جهانی را به دست آوردیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان بیان کرد: نقش و رسالت استاد بسیجی باعث وحدت و انسجام بیشتر در تمام ابعاد به‌صورت هدفمند و برنامه‌محور خواهد بود.

نقدی وحدت را شاه‌کلید حماسه سوم خرداد چه در بعد دولت و چه در بعد نیروهای نظامی و چه در بعد مردم و با رهبری امام فقید دانست.

وی بیست و هشتم خردادماه را روز تجلی همدلی و هم‌زبانی و حضور گسترده ملت ایران و روز خلق حماسه‌ای دیگر دانست که همانند ادوار گذشته عرصه انتخابات را به‌عنوان نماد مقبولیت نظام به منصه ظهور خواهند گذاشت و نشان خواهند داد که در همه حال انقلاب شکوهمند اسلامی را از گزند دشمنان حفظ خواهند کرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نظر شما