شناسهٔ خبر: 47359363 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کمک یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی اوقاف و خیرین چهارمحال و بختیاری

یک زندانی با بدهی مالی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در شهرستان لردگان آزاد و به آغوش گرم خانواده خویش برگشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام شیرمردی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لردگان گفت: یک زندانی که محکوم به بدهی مالی بود به همت اداره اوقاف شهرستان و با کمک خیرین آزاد شد.

او افزود: طرح آزادی زندانیان جرایم غیر عمد که یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است در این شهرستان اجرا و یک زندانی با بدهی مالی ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آزاد و به آغوش گرم خانواده خویش برگشت.

بیشتر بخوانید

شیرمردی اضافه کرد: این زندانی که دارای ۸ فرزند است و به دلیل مشکلات مالی محکوم شده بود با پیگیری و کمک اوقاف لردگان و همت خیرین این شهرستان بدهی پرداخت و زندانی آزاد شد.

او ادامه داد: طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد به منظور تقویت کارکرد‌های خیریه در امور اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیرین به صورت مستمر در حال اجرا است.

شیرمردی گفت: مؤلفه‌های آزادی زندانیان، محکومین مالی و جرایم غیرعمد بوده و آزادسازی زندانیان در اجرای این طرح از منابع مشارکت‌های مردمی، خیرین و اجرای نیات موقوفات انجام می‌شود.

او با بیان اینکه متأسفانه موقوفه‌ای با نیت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در شهرستان لردگان وجود ندارد افزود: از خیرین و واقفین درخواست می‌شود همانگونه که در سایر نیاز‌های جامعه اقدام به اجرای سنت حسنه وقف می‌کنند در حوزه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد نیز مشارکت بیشتری داشته باشند و با وقف مال خود ضمن جلب رضایت الهی زمینه خوشحالی زندانیان و خانواده‌های آنان را فراهم سازند.

شیرمردی با تاکید بر اینکه بسیاری از افراد آبرومند و فاقد سوابق کیفری در جامعه وجود دارند که به علت شرایط اقتصادی یا هر علت غیرعمد دیگری در زندان به سر می‌برند و به علت ناتوانی از پرداخت میزان محکومیت یا دیه مجبور به تحمل زندان هستند، تصریح کرد: گسترش فرهنگ بهره‌گیری از ظرفیت وقف و ترویج آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و محکومین مالی از محل موقوفات راهکار مهمی در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان‌هاست.

انتهای پیام/ف

نظر شما