شناسهٔ خبر: 47353703 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین :

دیدار رئیس جمهور سوریه با رهبران فلسطین روابط دوجانبه را محکم‌تر کرد

تهران – ایرنا – " خالد عبدالمجید " دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین دیدار اخیر بشار اسد رئیس جمهور سوریه با رهبران مقاومت فلسطین را عامل "تحکیم و پیشبرد روابط دوجانبه" دانست.

صاحب‌خبر -

دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین امروز شنبه در گفت وگوی ویژه با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم از تحولات و انتفاضه اخیر در فلسطین به عنوان یک نقطه عطف سرنوشت ساز در روند مبارزه اعراب با رژیم صهیونیستی یاد کرده و در همین رابطه با توجه به این امر از دیدار با رئیس جمهور سوریه تحت عنوان یک "تحول اساسی" نام برد.

خالد عبدالمجید شکست طرح آمریکایی صهیونیستی در سوریه را یک "پیروزی و ایستادگی افسانه ای" در این کشور توصیف کرد.

این رهبر فلسطینی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور سوریه گفت : این دیدار باعث تقویت همبستگی میان مقاومت فلسطین و محور مقاومت از یک سو و ملت فلسطین از سوی دیگر گردید که طی یازده روز با مقاومت قهرمانانه معجزه آمیز خویش اشغالگران را به شکست کشاندند.

وی افزود : علیرغم تمامی جانفشانی ها و وحشی گری های رژیم صهیونیستی در بمباران نوار غزه و رویارویی های شکل گرفته در بیت المقدس و سرزمین های اشغالی سال ۱۹۴۸ و تحولات گسترده خطرناک شکل گرفته در سایه کشمکش های منطقه ای و بین المللی پیروزی به دست آمده پیروزی ملت و مقاومت فلسطین به شمار می رود.

بشار اسد روز پنجشنبه در دیدار با شماری از رهبران و نمایندگان گروه های فلسطینی بار دیگر بر موضع ثابت سوریه در قبال فلسطین و حمایت از مبارزات ملت فلسطین و مقاومت مشروع آنان در دفاع از خود و استیفای حقوق شان تاکید کرد.

رییس جمهوری سوریه گفت: رژیم صهیونیستی  زبان صلح و مذاکره نمی فهمد و حضورش در این منطقه بر پایه ترور ملت ها و تجاوز به حقوق آنها بنا شده است.

در این دیدار آخرین تحولات در سرزمین های اشغالی و ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و اقدامات این رژیم در ارتباط با اخراج فلسطینی ها از سرزمین های شان در قدس که با هدف تغییر وضعیت و هویت این شهر صورت می گیرد، بررسی شد.

اعضای هیات فلسطینی نیز تاکید کردند که پایداری سوریه در جنگ علیه گروه های تروریستیِ مورد حمایت برخی کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی، در تحکیم مقاومت ملت فلسطین نقش داشت. آنان همچنین تداوم حمایت های سوریه از ملت فلسطین و مقاومت و یکپارچگی آن را ستودند.

اعضای این هیات همچنین تاکید کردند که حوادث اخیر در فلسطین و اقدام رژیم اشغالگر در ارتباط با کشتار ملت فلسطین و نابودی سرزمین های فلسطینی نشان می دهد که گزینه مقاومت، مبنای بازپس گرفتن حقوق و سرزمین های غصب شده است.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند.

وزارت بهداشت فلسطین مستقر در نوار غزه روز جمعه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در این حملات ۲۴۸ تن را به شهادت رساند.

برپایه این گزارش، از این تعداد، ۶۶ نفر کودک، ۳۹ نفر زن و ۱۷ نفر سالخورده بودند.

همچنین در ۱۲ روز حملات صهیونیستها به غزه یکهزار و ۹۱۰ فلسطینی ساکن نوار غزه نیز زخمی شدند.

گروه های مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین‌های اشغالی کردند که به دنبال آن ۱۲ صهیونیست کشته شدند.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه های مقاومت در غزه، پنجشنبه شب در یک نشست ۳ ساعته به طور  اجماع با آتش بس موافقت کرد.

این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه، میان گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد و ملت فلسطین پیروزی مقاومت را جشن گرفتند.

۱۴۸۷

نظر شما