شناسهٔ خبر: 47343053 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تشکیل جلسه پارلمان لبنان درباره سعد حریری

با نامه رئیس‌جمهور لبنان مبنی بر ناتوانی مامور تشکیل کابینه در حل بحران اقتصادی لبنان، پارلمان این کشور تصمیم به تشکیل جلسه‌ای در این‌باره گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، با ناتوانی سعد حریری، مامور تشکیل کابینه لبنان در حل بحران مالی این کشور، پارلمان امروز در این باره تشکیل جلسه می‌دهد.

پارلمان لبنان امروز درباره نامه‌ای که از سوی میشل عون، رئیس جمهور این کشور درباره سعد حریری نوشت، جلسه خود را برگزار می‌کند. رئیس جمهور لبنان در این نامه نوشت: حریری قادر به تشکیل دولتی نیست که بتواند کشور را از بحران اقتصادی  خارج کند.

میشل عون در این نامه سعد حریری را در حل بحران اقتصادی لبنان و برقراری ارتباط با موسسات خارجی، صندوق های بین المللی و دیگر کشورها که شاید بتوانند بیروت را از بحران مالی خارج کنند، ناتوان دانست.

در ۴ اوت سال ۲۰۲۰ مطابق با ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ انفجاری بزرگ و ویران‌گر بندر بیروت که بزرگترین بندر تجاری لبنان بود را از بین برد. شدت انفجار به قدری زیاد بود که تا کیلومتر‌ها دورتر نیز خسارت‌های بزرگی بوجود آورد و باعث کشته شدن بیش از ۲۰۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۶ هزار نفر شد. منابع لبنانی خسارت مادی این انفجار را بیش از ۱۰ میلیارد دلار برآورد کردند و حتی سیلو‌های غله کاملا در این انفجار از بین رفتند.

بعد از انفجار بندر بیروت و استعفای حسان دیاب، نخست وزیر لبنان، سعد الحریری، مأمور تشکیل کابینه و میشل عون، رئیس جمهور لبنان هنوز هم برای تشکیل یک دولت با هم به نتیجه نرسیده‌اند و این امر موانعی را در روند تشکیل یک دولت کارآمد ایجاد کرده است. در عین حال دخالت‌های برخی از کشور‌ها نظیر عربستان، آمریکا و فرانسه نیز مانع بزرگی برای حل بحران سیاسی در لبنان شده است. 

انتهای پیام/

نظر شما