شناسهٔ خبر: 47326394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهترین نوع واکسن کرونا کدام است؟

معاون مرکز بهداشت شهرستان قم در خصوص واکسیناسیون کرونا توضیحاتی داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمدجواد باقریان،معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان قم با اشاره به این‌که برخی منتظر هستند واکسن کرونای ایرانی و یا نوع خاصی از واکسن خارجی به بازار بیاید، گفت: کاهش میزان مرگ‌ و میر مهم‌ترین کارکرد تمام واکسن‌هایی است که تاکنون علیه کرونا تولید شده اند و در حال حاضر بهترین واکسن، در دسترس ترین نوع آن است.

او افزود:هیچ‌کدام از واکسن‌های تولیدی در کشور‌های مختلف جهان تمامی مراحل پنج‌گانه تولید واکسن را طی نکرده  اند و ایمنی صددرصدی هم ایجاد نمی‌کنند.

باقریان تاکید کرد: در حال حاضر واکسیناسیون کرونا تنها راهی است که می‌تواند به کمک علم پزشکی ایمنی نسبی برای جامعه ایجاد نماید.

معاون مرکز بهداشت شهرستان قم با اشاره به نگرانی مردم از عوارض احتمالی واکسن کرونا اضافه کرد: تزریق همه واکسن‌ها عوارض احتمالی از جمله تب در پی دارند که واکسن کرونا از این امر مستثنا نیست.

او  با بیان این‌که فایده تزریق واکسن بسیار بیشتر از عوارض احتمالی تزریق آن است، به شهروندان توصیه کرد: با توجه به این‌که تزریق واکسن بر اساس سند ملی انجام می‌شود، در بازه زمانی مورد نظر برای تزریق واکسن به مراکز منتخب مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید؛

معاون مرکز بهداشت شهرستان قم با بیان این‌که تزریق واکسن دلیلی بر پیشگیری از ابتلا به کرونا نیست، گفت: تزریق واکسن از مرگ بر اثر ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند و تاکنون موردی از فوت مبتلایان به کرونا که واکسن نیز تزریق کرده‌اند، گزارش نشده است.

او با اشاره به این‌که برخی اذعان دارند که از روش‌های سنتی استفاده می‌کنند و اعتقادی به واکسن ندارند، بیان کرد: مردم باید بدانند که روش‌های سنتی هیچ ایمنی در فرد ایجاد نمی‌کند و فقط واکسن می‌تواند شیوع بیماری را کنترل کند.

انتهای پیام/ش

نظر شما