شناسهٔ خبر: 66733727 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سلامی به خورشید هشتم

المیرا عسگری زاده

وارد صحن حرم که شدم، به رسم ادب به آقا سلام دادم و حمدی بر زبانم جاری شد برای سفر دوباره‌ام به مشهد الرضا و پابوسی امام هشتم..

صاحب‌خبر -

ایستاده و در حال عرض ارادت بودم که یک لحظه صدایی توجهم را جلب کرد، آرام داشت با امامش درد و دل میکرد مثل همه زائران اما صدایش سوز عجیبی داشت، حدس زدم شاید مشکل حادی دارد که از ضامن آهو می‌خواهد که پیش خداوند ضامنش شود، از کنارش گذشتم و به داخل حرم برای زیارت حرکت کردم.

شور و هیجان وصف ناپذیری در حرم موج می‌زد،خورشید داشت غروب می‌کرد و کم کم همه برای شرکت در نماز آماده می‌شدند که ناگهان صدای "یا رضا"، "یا امام غریب" صحن را پر کرد، گویا کودکی معلول شفا یافته بود اتفاقی که نادر نیست و این امام بزرگ ضامن شفای افراد زیادی شده است. 

بعد از اقامه نماز کمی که گذشت کنار حوض آبی نشسته و محو تماشای حرم بودم که یک خانواده در نزدیکی من نشستند تا نفسی تازه کنند، همراهشان نوزاد چند ماهه‌ای بود که گویا پس از سالها خداوند به آنها عطا کرده و به پابوسی امام هشتم آورده بودندش، مادر بزرگش که نوزاد را با عشق و علاقه روی دستانش به سمت حرم گرفته بود و می‌گفت: یا امام رضا سال پیش دلم شکست و نذر کردم خداوند نوه‌ای بمن عطا کند امسال با همان نوه به پابوسی‌ات آمده‌ام ...

دیدن چنین اتفاقاتی در حرم ناخودآگاه دل را جلا می‌دهد و هر لحظه امید انسان را نسبت لطف و کرم الهی بیشتر می‌کند. 

صحن کرم محل نشست و برخاست کبوتران است این پرندگان نیز جلد معرفت و بزرگی این امام معصوم شدند. 

در کنار شوق زیارت، خوردن غذای حرم امام رضا هم لطف دیگری دارد که امام نصیب زائران حرمش می‌کند؛ سفره هایی طولانی پهن می شود و همه پای سفره این امام غریب، احساس غربت نمی‌کنند. 

امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه زیارت قبور امامان معصوم را فضیلت دانست و گفت: زیارت امامان معصوم، نه تنها باعث تجلی معنویت در انسان می‌شود بلکه باعث می‌شود امامان، انسان را شفاعت کنند. 

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ادامه داد: وجود قبر امام رضا (ع) در کشور مایه فخر ما ایرانیان است وبر ما وظیفه است سالانه حداقل یکبار به زیارت قبر این امام معصوم برویم. 

به گزارش ایسنا، هر ساله حرم امام هشتم، زائران زیادی از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور را می طلبد، حتی در مناسبت‌های مختلف، این حرم میزبان زائرانی است که در قالب کاروانهایی با پای پیاده آمده‌اند.

هر کس به طریقی ارادت خود را به خورشید هشتم آسمان امامت ابراز می‌کند و وجود این امام معصوم برای ما مردم نعمت و برکتی بی‌شمار است؛ خداوند زیارت این امام معصوم را نصیب دوستداران اهل بیت کند. آمین

انتهای پیام

نظر شما