شناسهٔ خبر: 47307840 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر صهیونیست: فرصت‌های بسیاری را برای ترور «الضیف» از دست دادیم

ارتش و اعضای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با اذعان به تلاش‌های ناموفق برای ترور فرمانده گردان‌های القسام، بر تداوم حملات جنایتکارانه به نوار غزه تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یواف گالانت» وزیر آموزش و عضو ارشد کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) به شکست خوردن تلاش‌های این رژیم برای ترور «محمد الضیف»‌ فرمانده شاخه نظامی حماس اذعان کرد.

گالانت در مصاحبه با شبکه رادیویی «گالگالاتز» موسوم به رادیو ارتش، در پاسخ سوالی درباره اجازه انتشار خبر ترور ناموفق الضیف، گفت: «ما فرصت‌های زیادی را طی سال‌های گذشته [برای ترور او] از دست دادیم. ولی او یک مردِ مُرده است و بالاخره به جایی که باید فرستاده می‌شود».

وی پیش از حضور در جلسه کابینه سیاسی-امنیتی رژیم صهیونیستی برای بررسی اوضاع نوار غزه مدعی شد: «هر روز که ارتش اسرائیل به غزه حمله می‌کند، نبرد [بزرگ] بعدی را به تعویق می‌اندازد. اسرائیل می‌داند چگونه با این وضعیت زندگی کند، ما باید صبور باشیم».

این وزیر صهیونیست درباره عملیات نظامی در علیه گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز اظهار داشت: «من طرفدار تداوم حمله به حماس از همه طرف و تا جایی که ممکن باشد، هستم. چیزی که در این جلسه پیشنهاد خواهم کرد، به ارزیابی وضعیت بستگی دارد، اما رویکرد اصلی من همان حملات است».

ارتش رژیم صهیونیستی امروز به رسانه‌ها اجازه داد که خبر تلاش‌های آنها برای ترور محمد الضیف، فرمانده گردان‌های القسام در نوار غزه را منتشر کنند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، در بیانیه ارتش آمده است که در جریان درگیری‌های هفته قبل با نوار غزه، دو بار تلاش کردند الضیف را ترور کنند که جان سالم به‌در برد اما ادعا شده که هفت فرمانده ارشد دیگر حماس را به شهادت رسانده است.

با این حال جنبش مقاومت حماس با تکذیب این ادعاهای رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که خبر اقدام برای ترور الضیف فقط تلاش ارتش اسرائیل برای «جنگ روانی» علیه فلسطینیان است.

تایمز اسرائیل به نقل از منابعی در گردان‌های القسام گزارش داد که چنین ادعاهایی تلاش برای بازگرداندن آبروی رفته «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل است و الضیف کماکان به هدایا مستقیم مبارزه با صهیونیست‌ها ادامه می‌دهد.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه هفته قبل و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است. طبق اعلام وزارت بهداشت نوار غزه، تا این لحظه شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به ۲۲۱ شهید از جمله ۶۲ کودک و ۳۶ زن رسیده است. همچنین بیش از ۱۴۰۰ فلسطینی تا کنون مجروح شده‌اند.

روز گذشته نیز عده‌ای از صهیونیست‌ها با تجمع مقابل اقامتگاه نخست‌وزیر این رژیم، خواستار تداوم حملات جنایتکارانه به نوار غزه، و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه فلسطینی شدند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

نظر شما