شناسهٔ خبر: 47291903 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تحولات در جبهه مقاومت فلسطين

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام تاکید کرد به دشمن صهیونیست هشدار می‌دهیم اگر حملات هوایی به خانه‌های مسکونی را در نوار غزه متوقف نکند، حملات موشکی و راکتی به تل آویو را از سر خواهیم گرفت.
به گزارش خبرگزاری آریا، مهمترین رویدادهای میدانی در سرزمین های اشغالی به شرح زیر است:

حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به چند ساختمان مسکونی
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چند ساختمان مسکونی را در منطقه الکتیبه در نوار غزه هدف حملات هوایی پیاپی قرار دادند.

بیش از 20 حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در شرق و شمال نوار غزه
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، جنگنده‌های اسرائیلی سحرگاه سه شنبه بیش از 20 بار مناطقی را در شرق و شمال نوار غزه هدف قرار دادند.

هنیه: مقاومت بر ادامه دفاع از فلسطین و مقدسات آن مصمم است
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: مقاومت در دفاع از ملت فلسطین و مقدسات آن و مقابله با تجاوزگری مصمم است.
وی افزود: مقاومت، راه محقق ساختن اهداف ملت فلسطین در غزه، قدس و هر جای دیگری را می‌داند.

اعتصاب عمومی در شهرک سلوان در همبستگی با قدس و نوار غزه
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، ساکنان شهرک سلوان در بخش قدیمی قدس با صدور بیانیه‌ای مشارکت خود را در اعتصاب عمومی روز سه شنبه برای همبستگی با قدس و نوار غزه اعلام کردند.

شلیک 250 موشک از نوار غزه از صبح دوشنبه تاکنون
به گزارش پایگاه خبری صابرین نیوز به نقل از کانال 12 تلویزیونی رژیم صهیونیستی، از صبح روز دوشنبه تاکنون 250 موشک از نوار غزه به سوی اراضی اشغالی شلیک شده است.

پرواز گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی
شبکه تلویزیونی الجزیره از پرواز گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز مناطق مختلف نوار غزه خبر داد.

سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد: ما ادعای رژیم اشغالگر اسرائیل مبنی بر وجود دفاترمان در برج الجلاء در نوار غزه را قاطعانه تکذیب می‌کنیم. ادعای رژیم اشغالگر با هدف توجیه جنایت حمله به این برج غیرنظامی صورت می‌گیرد.
وی افزود: حمله به برج الجلاء بخشی از سلسله جنایت‌های جنگی رژیم اشغالگر در نوار غزه است.

شلیک دست کم 7 راکت از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
به گزارش پایگاه خبری صابرین نیوز، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شلیک دست کم هفت راکت از جنوب لبنان به مناطقی در اراضی اشغالی خبر دادند.

ویرانی‌های ناشی از حملات موشکی مقاومت به سدیروت
شبکه تلویزیونی الجزیره تصاویر ویرانی‌های ناشی از حملات موشکی لحظات قبل گردان‌های قسام به سدیروت در فلسطین اشغالی و تشدید تدابیر امنیتی در این شهر پخش کرد.

کشتی‌های جنگی اسرائیل ساحل غزه را هدف حملات راکتی قرار دادند.
الجزیره همچنین به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجار در شهرک «کریات شمونه» در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.
بر اساس اعلام شبکه الجزیره، توپخانه ارتش اسرائیل حدود 20 گلوله به سوی بلندی‌های شهرک کفرشوبا در مرز لبنان شلیک کرد.
رادیوی ارتش اسرائیل از صدور دستور العمل‌هایی برای باز شدن پناهگاه‌ها در شهرک‌های صهیونیست نشین هم مرز با لبنان خبر داد.

شلیک بمب‌های منور رژیم صهیونیستی در مناطق مرزی لبنان
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، در پی شلیک سه موشک از جنوب لبنان به منطقه «الجلیل الاعلی» در شمال سرزمین‌های اشغالی، ارتش اسرائیل در شهرک‌های صهیونیست نشین هم مرز با نوار غزه آژیر خطر به صدا درآورد و در حریم هوایی روستای مرزی میس الجبل بمب‌های منور شلیک کرد.

حمله راکتی رژیم صهیونیستی به شهرک کفرشوبا در مرز لبنان
شبکه تلویزیونی الجزیره از شلیک دو راکت ارتش رژیم صهیونیستی به سوی بلندی‌های شهرک کفرشوبا در مرز لبنان و فلسطین اشغالی خبر داد.

به صدار در آمدن آژیر هشدار راکت در سرزمین‌های اشغالی و نزدیک مرز شمالی با لبنان
به گزارش خبرگزاری رویترز، تلویزیون اسرائیل گزارش داد، آژیر هشدار راکت در اسرائیل و نزدیک مرز شمالی با لبنان به صدا درآمد.

راهپیمایی مسلحانه گروه‌های فلسطینی در رام الله
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، شماری از اعضای گروه‌های فلسطینی در خیابان‌های رام الله در کرانه باختری راهپیمایی مسلحانه برگزار کردند.
در همین حال شبکه المیادین نیز اعلام کرد برای نخستین باز پس از 16 سال گردان‌های الاقصی (شاخه نظامی جنبش فتح) در خیابان‌های رام الله راهپیمایی مسلحانه برگزار کردند.

اذعان فرمانده ارشد صهیونیست به غافلگیری در مقابل موشک باران حماس
فرمانده جبهه داخلی ارتش اسرائیل اذعان کرد: ما برای رویارویی، آمادگی کامل نداشتیم. روند شلیک موشک و راکت از نوار غزه بی سابقه است.

حمله موشکی مقاومت به منطقه نظامی «کوسوفیم» در شرق نوار غزه
گردان‌های المقاومه الوطنیه (شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین) از حمله موشکی و راکتی به منطقه نظامی «کوسوفیم» در شرق نوار غزه خبر داد.

شهادت یک جوان فلسطینی در الخلیل
یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی در درگیری‌های اردوگاه العروب در شمال الخلیل در کرانه باختری به شهادت رسید.

212 شهید و 1400 زخمی.. آمار جنایت‌های رژیم صهیونیستی تاکنون
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه تاکنون 212 نفر از جمله 61 کودک و 36 زن به شهادت رسیده و 1400 نفر زخمی شده اند.

حملات موشکی گردان‌های قدس به تلافی شهادت مجری عملیات شیخ جراح
سازمان تبلیغات جنگ گردان‌های عزالدین قسام تصاویر حمله موشکی به مواضع اسرائیل را به تلافی شهادت مجری عملیات روز گذشته زیر گرفتن نظامیان با خودرو در محله «شیخ جراح قدس اشغالی» پخش کرد.

دور جدید حملات موشکی گردان‌های قسام به شهرک‌های صهیونیست نشین
گردان‌های عزالدین قسام از حملات جدید موشکی و راکتی به شهرک نتیفوت در غرب النقب و سایر شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور نوار غزه خبر داد.

در همین حال گردان‌های قسام شهر سدیروت و گردان‌های قدس شهر عسقلان را هدف حملات موشکی و راکتی قرار دادند.

موشک «قاسم» و لحظه شلیک آن به مواضع دشمن
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، سازمان تبلیغات جنگ گردان‌های قدس تصاویر موشک «قاسم» را که با آن در روز 14 و 15 ماه مه جاری مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی را در شرق «رفح» و «خان یونس» هدف قرار داد، پخش کرد.

زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در حمله خمپاره‌ای مقاومت
کانال 12 تلویزیون اسرائیل از زخمی شدن یک نظامی اسرائیلی در حمله خمپاره‌ای به شهرک‌های مجاور نوار غزه خبر داد.
در همین حال سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن 10 اسرائیلی در حملات راکتی و موشکی حماس از زمان آغاز جنگ با نوار غزه تاکنون اذعان کرد.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مقر هلال احمر قطر و تخریب کامل آن
سازمان هلال احمر قطر از حمله هوایی مستقیم اسرائیل به ساختمان این سازمان در نوار غزه و تخریب کامل آن خبر داد و ضمن محکومیت این اقدام اعلام کرد: حمله به مقر ما در نوار غزه، نقض قوانین بین المللی است و ما بر ادامه امدادرسانی به آسیب دیدگان در نوار غزه تأکید می‌کنیم.

تعطیلی تنها آزمایشگاه تشخیص کرونا در حملات هوایی رژیم صهیونیستی
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد تنها آزمایشگاه تشخیص کرونا در نوار غزه پس از حمله هوایی رژیم اشغالگر اسرائیل به یکی از ساختمان‌های این وزارتخانه در خیابان الوحده تعطیل شد.

میزان خسارت‌های حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک برج مسکونی
شبکه تلویزیونی الجزیره از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک برج مسکونی در محله الرمال در مرکز نوار غزه خبر داد. در این حمله دستکم دوازده تن شهید و زخمی شدند.

هشدار گردان‌های قسام به رژیم صهیونیستی
سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام اعلام کرد: به دشمن هشدار می‌دهیم اگر حملات هوایی به خانه‌های مسکونی را در نوار غزه متوقف نکند، حملات موشکی و راکتی به تل آویو را از سر خواهیم گرفت.
گردان‌های قسام همچنین از حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین «ناحل عوز» در اراضی اشغالی خبر داد.
 
حمله موشکی گردان‌های قسام به دو پایگاه هوایی «رعیم» و «حتسور»
گردان‌های عزالدین قسام دو پایگاه هوایی «رعیم» و«حتسور» را در سرزمین‌های اشغالی هدف حملات موشکی و راکتی قرار داد.
جنگنده‌های رژیم اشغالگر اسرائیل یک آپارتمان مسکونی را در مقابل مقر وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه هدف قرار دادند.

گردان‌های القسام از حمله موشکی به پایگاه هوایی تل نوف خبر داد
شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد پایگاه هوایی تل نوف را با چند موشک هدف قرار داد.

حملات موشکی مقاومت به پایگاه هوایی تل نوف
شبکه تلویزیونی القدس از حملات موشکی نیرو‌های مقاومت فلسطینی به پایگاه هوایی «تل نوف» رژیم صهیونیستی خبر داد.
این منبع به نقل از گردان‌های القسام اعلام کرد پایگاه هوایی «تل نوف» موشک باران شده است. در همین حال آژیر خطر در اسدود و النقب نیز به صدا درآمده و چندین نقطه در این مناطق هدف حملات موشکی قرار گرفته است.

نظامیان صهیونیست از ترس لباس غیرنظامی می‌پوشند
ارتش رژیم جعلی اسرائیل از ترس حملات جبهه مقاومت فلسطین به نظامیانش اجازه داد در زمان تردد به پایگاه‌های نظامی، لباس غیرنظامی بر تن کنند.
رسانه‌های اسرائیلی اذعان کردند تاکنون چند نظامی رژیم صهیونیستی به دنبال حملات رزمندگان مقاومت فلسطین به شدت مجروح شده اند و یک نظامی این رژیم در منطقه «یافا» از ناحیه جمجمه دچار شکستگی شده است.
 
تشییع یکی از فرماندهان شهید گردان‌های القدس
مراسم تشییع پیکر یکی از فرماندهان گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه برگزار شد.
ده‌ها فلسطینی همزمان با ادامه حملات هوایی ارتش اسرائیل در مراسم تشییع پیکر شهید حسام محمد عثمان معروف ”ابوهربید“ فرمانده گردان‌های القدس در شمال نوار غزه شرکت کردند.
گردان‌های القدس با تایید شهادت این فرمانده تاکید کرده بود مقاومت همچنان ادامه دارد و این نبرد فقط با پایان اشغالگری و رفتن اشغالگران از سراسر خاک فلسطین متوقف خواهد شد.

بمباران یک برج شش طبقه در غزه
شبکه تلویزیونی القدس در خبری اعلام کرد هواپیما‌های شناسایی ارتش رژیم صهیونیستی یک ساختمان شش طبقه به نام برج «المهند» و چند آپارتمان را در غرب غزه بمباران کردند. این هواپیما‌ها همچنین یک منزل مسکونی در روستای «عبسان الکبیره» را در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه بمباران کردند.

شلیک موشک به طرف شهرک صهیونیستی اسدود
شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد چند موشک از نوار غزه به طرف شهرک اسدود در جنوب تل آویو شلیک شد.

بمباران یک خانه در خان یونس
شبکه تلویزیونی الجزیره تصاویری از بمباران یک خانه در شهر خان یونس در نوار غزه پخش کرد.
هواپیما‌های نظامی ارتش اسرائیل، خانه یک فلسطینی را در شهر خان یونس بمباران کردند.

حمله به پایگاه هوایی حتسریم
گردان‌های ناصر صلاح الدین تصاویری از حمله موشکی به پایگاه هوایی حتسریم منتشر کرد.
گردان‌های ناصر صلاح الدین اعلام کرد در چارچوب نبرد شمشیر قدس و در واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین، پایگاه هوایی حتسریم را با موشک‌های خالد کی اچ که قدرت تخریبی زیادی دارد، هدف قرار داد.

افزایش حملات مقاومت به عسقلان و بئرالسبع و تشدید حملات به غزه
رژیم صهیونیستی حملات خود را به نوار غزه بخصوص مناطق شمالی آن افزایش داده است و منازل سران حماس یکی از مهمترین اهدافی است که این رژیم به دنبال آنهاست.
خبرنگار شبکه تلویزیونی العربی با اشاره به این مطلب در گزارشی از عسقلان درباره اوضاع و تحولات منطقه و تشدید حملات مقاومت به شهرک‌های اطراف نوار غزه گفت: تعداد زیادی موشک که بیشترین تعداد از ابتدای امروز تا این لحظه است به عسقلان، اسدود و بئرالسبع شلیک شد.

حماس: گذشت زمان به سود اشغالگران نیست
عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، تاکید کرد گذشت زمان در جنگ غزه به سود رژیم صهیونیستی نیست.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، حسان بدران در مصاحبه با این شبکه گفت: قدرت نظامی مقاومت در نوار غزه فقط برای حمایت از این منطقه نیست، بلکه برای دفاع از همه ملت فلسطین است.
بدران افزود: کرانه باختری پاشنه آشیل اشغالگران است و آنچه رخ می‌دهد، مقدمه انتفاضه سوم است. ما اطمینان داریم که گذشت زمان به سود اشغالگران نیست. هیچ نارضایتی در بین فلسطینی‌ها نه در غزه و نه در کرانه باختری وجود ندارد. در حالی که وحشت، ترس و سردرگمی گسترده در بین اسرائیلی‌ها و حتی در بین مسئولان این رژیم وجود دارد.

گردان‌های القدس، رژیم صهیونیستی را به ادامه حملات موشکی تهدید کرد
گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی با انتشار کلیپی با عنوان «اگر حمله کنید، حمله خواهیم کرد» رژیم صهیونیستی را به ادامه حملات موشکی تهدید کرد.
در این کلیپ آمده است: همه بنادر، همه فرودگاه ها، همه مخفیگاه‌های شما را هدف قرار خواهیم داد. بشنوید و بدانید مردان خدا در‌های جهنم را به روی شما باز کرده اند.
در این کلیپ تصاویری از شلیک موشک‌ها به طرف شهرک‌ها و مواضع نظامیان ارتش اسرائیل پخش شد.

نظر شما