شناسهٔ خبر: 47307475 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گاف «باشگاه خبرنگاران» و ذوق‌زدگی «شرق» در آستانه رقابت‌های انتخاباتی

متاسفانه در آستانه آغاز رقابتهای انتخاباتی به نظر می رسد رسانه ها سرعت و سوء گیری جناحی را قربانی دقت، اخلاق حرفه ای و صداقت در انتشار خبر کرده اند.

صاحب‌خبر -

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه روزنامه شرق در مقاله‌ای به نقل از باشگاه خبرنگاران با تیتر «نامزد انتخابات ۱۴۰۰ سِمت جدید گرفت» نوشت:

سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی نماینده مردم فریمان، سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه و عضو شورای نظارت بر صداوسیما از سوی مجلس شورای اسلامی، در جلسه اخیر این شورا به‌عنوان نماینده شورای نظارت بر صداوسیما از طرف نمایندگان قوای مجریه، مقننه و قضائیه در کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب شد و همچنین حسام‌الدین آشنا دیگر کاندیدا برای عضویت در این کمیسیون بود. بنا بر این گزارش، شورای نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری برابر ماده ۶۲ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، به منظور تضمین برخورداری یکسان نامزد‌های انتخابات از امکانات عمومی و نظارت بر کلیه مباحث مربوط به تبلیغات انتخابات تشکیل می‌شود و اعضای این کمیسیون را دادستان کل کشور، وزیر کشور، یکی از اعضای شورای نظارت بر صداوسیما، یکی از اعضای حقوق‌دان شورای نگهبان به‌عنوان ناظر و رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌دهند. گفتنی است سیداحسان قاضی‌زاده پیش از این نیز در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری (سال ۹۶) عضو این کمیسیون بوده است.

این در حالی است که سید احسان قاضی‌زاده‌هاشمی هیچ گاه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکرده و تنها نسبت نسبی (برادر) با سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی دارد که به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰ ثبت نام کرده است. متاسفانه در آستانه آغاز رقابت‌های انتخاباتی به نظر می‌رسد رسانه‌ها سرعت و سوء گیری جناحی را قربانی دقت، اخلاق حرفه‌ای و صداقت در انتشار خبر کرده اند و در این بین یکی (باشگاه خبرنگاران) خبر را به کلی و از نطفه اشتباه منتشر می‌کند و دیگری (شرق) ذوق زده از خبر اشتباه سمت گرفتن نامزد اصولگرای انتخابات ۱۴۰۰ صرفا به کپی کردن آن می‌پردازد. صداقت در انتشار خبر فاکتور مهمی است که این روز‌ها و در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ ضرورت رعایت آن بیش از پیش به مهم جلوه می‌کند.

نظر شما