شناسهٔ خبر: 47303517 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حماس دستیابی به توافق آتش بس با رژیم صهیونیستی برای روز پنجشنبه را تکذیب کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- جنبش مقاومت فلسطین «حماس» دست یابی به توافقی با رژیم صهیونیستی برای آتش بس و توقف درگیری‌های نظامی دو طرف در غزه را تکذیب کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از اسپوتنیک، عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس سه شنبه شب عنوان داشت، آنچه که برخی از رسانه‌های دشمن درمورد موافقت حماس با آتش بس در روز پنجشنبه مطرح کرده‌اند، درست نیست.

الرشق عنوان داشت که به هیچ توافق یا زمان بندی مشخصی برای آتش بس دست یافته نشده است.

وی تاکید کرد که تلاش‌ها و تماس‌های میانجی‌گران جدی و ادامه‌دار است و خواسته‌های ملت فلسطین نیز آشکار و شناخته شده است.

پیشتر خبرگزاری آناتولی ترکیه از منابع آگاه نقل کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگن اعلام کرده طی سه روز تجاوزات خود به غزه را متوقف می‌کند.

آناتولی به نقل از این منابع نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن اعلام کرده که به وی مهلت دو تا سه روزه بدهد تا حملات به نوار غزه را متوقف کند.

آناتولی نوشت که منابع غربی این تصمیم نتانیاهو را به اطلاع این خبرگزاری رسانده‌اند، اما این منابع را مشخص نکرد.

در گزارش‌ها اعلام شده است که آمریکا و کشورهای اروپایی و عربی به صورت جمعی و جداگانه در تلاش هستند تا به ساختار و چارچوبی برای آتش بس میان اشغالگر و مقاومت فلسطین در غزه دست یابند.

منابع غربی که نخواستند نامشان فاش شود، تصریح کردند که آمریکایی‌ها روزهای یکشنبه و دوشنبه از نتانیاهو خواستند که به تجاوز خود به غزه پایان دهد، اما او پاسخ داد که به دو الی سه روز زمان نیاز دارد تا ارتش اسرائیل حمله به مواضع در نوار غزه را تکمیل کند.

این منابع نتوانستند تاکید کنند که آیا این امر بدین معنا است که تجاوزات اسرائیل به غزه در روز چهارشنبه یا پنجشنبه متوقف می‌شود یا خیر.

خبر را در اسپوتنیک می‌توانید ببینید.

نظر شما