شناسهٔ خبر: 47281452 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

بالا رفتن حجم فروش‌ها موجب شد که اسکناس آمریکایی مرز ۲۳ هزار تومانی را از دست بدهد و تا محدوده ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومانی عقب‌نشینی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، بالا رفتن حجم فروش‌ها موجب شد که اسکناس آمریکایی مرز ۲۳ هزار تومانی را از دست بدهد و تا محدوده ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومانی عقب‌نشینی کند. برای بازار دلار امروز چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

دنیای اقتصاد نوشت:

قرار گرفتن دلار در جاده کاهشی؟

اگر دیدگاه گروه اول معامله‌گران درست باشد و قیمت دلار به‌دلیل عرضه بازارساز در مسیر نزولی قرار گرفته باشد، دشوار است که انتظار افزایش قیمت اسکناس آمریکایی طی روزهای آتی را داشت. به گفته فعالان دیروز صرافی‌های بانکی در محدوده ۲۲هزار و ۲۵۰ تومان اقدام به عرضه ارز کردند. در کنار این گفته می‌شود که میزان عرضه ارز در بازار متشکل ارزی نیز در روزهای اخیر افزایش پیدا کرده است.

صرافی‌ها چند روز پس از خرید از بازار متشکل، فرصت دارند که ارز خریداری‌‌شده را در بازار آزاد به فروش برسانند. ممکن است افزایش عرضه ارز توسط صرافی‌ها دلیل اصلی افت قیمت دلار باشد. در صورتی‌که بازارساز پشت صحنه افت قیمت دلار باشد، به احتمال زیاد اجازه نخواهد داد که قیمت اسکناس آمریکایی طی روزهای آتی نیز در جاده صعودی حرکت کند.

در این میان، شماری از معامله‌گران نیز باور داشتند، بازارساز از طریق افزایش عرضه ارز در بازار حواله درهم زمینه‌ساز افت قیمت شده است. دیروز قیمت درهم در بازار دبی به زیر محدوده ۶ هزار و ۴۰۰ تومانی رفت. روند نرخ حواله درهم برای معامله‌گران بازار ارز داخلی بسیار اهمیت دارد و به‌دقت تغییرات درهم را رصد می‌کنند.

اصلاح و برگشت به مسیر افزایشی؟

در حالی‌که عده‌ای از فعالان عرضه بازارساز را به‌عنوان عامل حیاتی افت قیمت دلار مطرح می‌کنند، دسته دیگری باور دارند بازار در روز دوشنبه تنها یک اصلاح قیمتی را تجربه کرده است. اگر دیدگاه این گروه درست باشد، باید در انتظار افزایش قیمت دلار طی روزهای آتی بود و نمی‌توان بازگشت اسکناس آمریکایی به کانال ۲۳هزار تومانی را منتفی دانست.

دلار تا پیش از افت روز دوشنبه، ۷ افزایش متوالی را تجربه کرده بود و از کانال ۲۱ هزار تومانی به سمت کانال ۲۳هزار تومانی روانه شده بود. به‌نظر طبیعی می‌رسد که پس از حدود ۲ هزار تومان رشد، بخشی از معامله‌گران اقدام به سودگیری کنند و در انتظار خرید ارز در قیمت‌های پایین‌تر باشند.

دسته‌ای از معامله‌گران باور دارند، در صورتی‌که اسکناس آمریکایی به زیر محدوده ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان نرود و تثبیت نشود، نوسان‌گیران بار دیگر در قامت خریدار به بازار بازخواهند گشت.

در کنار این، نبود اخبار مثبت از احتمال احیای توافق هسته‌ای ممکن است موجب شود که خریداران نیز همچنان با جسارت بیشتری در بازار فعالیت کنند.

آخرین اخبار مرتبط با بازار دلار را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظر شما