شناسهٔ خبر: 66438754 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

«غشاذر»؛ معرفی و تحلیل!

شرکت پگاه‌آذربایجان‌غربی‌ در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر دسته بندی میشودد و یکی از به روز ترین کارخانجات لبنیات کشور است که  با نماد غشاذر در بازار بورس داد و ستد میشود. شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی یکی از شرکت‌های وابسته به شرکت صنایع شیر ایران است. این شرکت با بیش از ۴۵ سال تجربه در تولید و فرآوری محصولات لبنی یکی از بزرگ‌ترین واحدهای لبنی کشور به شمار می‌آید. این شرکت در یک ماه اخیر مورد توجه بازار بوده و از کف قیمتی فاصله گرفته و حدود 16 درصد رشد داشته است. در 12 اردیبهشت 1403 هستیم و مارکت شرکت حدود 10900 میلیارد ریال است و قیمت تابلوی سهم حوالی 6330 ریال در 6.7 مثبت است. در این گزارش عملکرد و تحلیل نموداری سهم مورد ارزیابی قرا میگیرد.

صاحب‌خبر -

اقتصاد آنلاین – مینا یوسفی: شرکت پگاه آذربایجان غربی(غشاذر) در سال 1351 تاسیس گردید و در سال 1353 توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است که نهایتاً در سال 1379 با خرید از بنیاد مستضفان ، مالکیت آن به شرکت سهامی صنایع شیر ایران منتقل شده است و در سال 1381 به نام شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی تغییر نام داده است. شرکت در سال 1383 در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است

غشاذر حدود ۱۰۰ نوع محصول در قالب ۹ گروه محصول باکیفیت تولید و به بازار عرضه می‌کند. تولیدات شرکت در بازارهای داخلی استان‌های آذربایجان غربی و همچنین بازارهای صادراتی کشور عراق به فروش می‌رسد. عمده محصولات تولیدی این شرکت که ضریب جذب شیر خام بالایی دارند شامل انواع پنیر، شیر پاستوریزه و استریل هستند.

محصولات شرکت:

خامه،ماست،پنیر،دوغ، آبمیوه،شیر پاستوریزه،شیر استریلیزه وطعم دار،آب پنیر و دسر

قیمت فروش داخلی محصولات غشاذر با تایید سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پس از ثبت در سامانه جامع تجارت (وزارت صنعت معدن تجارت) تعیین می‌شود. محصولات شرکت در داخل کشور از طریق شرکت پخش سراسری بازار گستر (منطقه یک) ۱ به فروش می‌رسد.

محصولات صادراتی غشاذر نیز از طریق شرکت بازرگانی صنایع شیر ایران انجام می‌شود.

مواد اولیه مصرفی:

مهم‌ترین ماده اولیه مصرفی در تحلیل بنیادی غشاذر شیر خام است. قیمت‌گذاری شیرخام طبق مصوبه وزات جهاد کشاورزی انجام می‌شود. تمام شیر خام مورد نیاز شرکت از داخل کشور خریداری می‌شود و تامین‌کنندگان شیر خام غشاذر، شرکت‌های کشت و صنعت و دامپروری سلماس، آذرنگین، دشت گل کردستان، آوین دشت، سکوی جمع‌آوری شیر خام قزوین و میاندوآب هستند

سهامداران و مالکین شرکت:

شرکت صنایع شیر ایران بیش از 75.5 درصد شرکت را داراست.

«غشاذر»؛ معرفی و تحلیل!

عملکرد شرکت / رشد 18 درصدی فروش فرودین نسبت به فرودین سال 1402:

شرکت های مواد غذایی در فروردین ماه 1403 موفق به فروش 6947.06 میلیارد تومان شدند که نسبت به مشابه سال قبل 4 درصد افزایش پیدا کرده است.

غشاذر در سه ماهه منتهی به فرودین 1403 شرکت حدود 483 میلیارد تومان در آمد داشته است که حدود 266 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

از این مبلغ حدود 156 میلیارد تومان به فرودین اختصاص دارد.

شرکت در ماه گذشته دعوت به مجمع افزایش سرمایه 25 درصدی از محل سود انباشته داشته است.

تحلیل تکنیکال و شمارش امواج سهم

«غشاذر»؛ معرفی و تحلیل!

حمایت قوی همپوشانی خط روند صعودی و فیبوهای مهم قیمتی :550

هدف های مهم : 800-870 و سپس 1000 تومان

یک دیامتریک در این سناریو تکمیل میشود که در شروع موج e صعودی هستیم.

نظر شما