شناسهٔ خبر: 47271942 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر مخابرات منطقه قزوین:

95 درصد جمعیت استان به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند

مدیر مخابرات منطقه قزوین گفت: سال گذشته ۳۳ درصد افزایش در زمینه استفاده از اینترنت پرسرعت در استان به ثبت رسید که اکنون 95 درصد جمعیت استان امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدرضا نصرآبادی با اعلام این خبر گفت: ۱۰۸ پروژه مخابراتی استان قزوین با ۷۹ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال اعتبار مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیر مخابرات منطقه قزوین افزود: پروژه‌های مورد بهره‌برداری در حوزه زیرساخت، اینترنت، تلفن ثابت و همراه و همچنین پهنای باند بوده است.

نصرآبادی با بیان اینکه قزوین جزو ۱۰ استان برتر کشور در حوزه گسترش و توسعه سامانه‌های مخابراتی قرار دارد، تصریح کرد: به لحاظ پوشش جمعیتی، ۹۵ درصد جمعیت استان امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت را دارند که استفاده از این میزان حجم در نوع خود می‌تواند بی نظیر باشد.

نصرآبادی یادآور شد: همزمان با شیوع ویروس کرونا، حوزه ارتباطات و اطلاعات همگام با مدافعان سلامت پیشرو در امر مبارزه با این بیماری به شمار رفت تا جایی که در بخش آموزش از راه دور، کسب و کار، اشتغالزایی و بسیاری از موارد دیگر با کمک کارشناسان و متخصصان خود توانستیم بسترهای لازم و ضروری ارتباطی را در سطح جامعه فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته شرکت مخابرات قزوین توانست ۱۴ هزار و ۷۹۹ تلفن ثابت را در سطح استان برقرار کند، افزود: از آغاز سال جدید نیز با افزایش یک هزار و ۱۰۰ مشترک تلفن ثابت، تعداد مشترکان سطح استان به ۴۰۴ هزار و ۴۹۶ مشترک رسیده است.

به گفته این مسئول مخابراتی، هم اکنون ۴۰۵ هزار و ۸۰۴ تلفن مشغول به کار در ۴۰۸ مرکز استان توزیع شده که ۴۸ مرکز آن شهری و مابقی نیز مراکز روستایی هستند.

نصرآبادی با اشاره به ۱۶۷ مرکز ارایه سرویس اینترنت پرسرعت در سطح استان، گفت: سال گذشته ۳۳ درصد افزایش در زمینه استفاده از اینترنت پرسرعت در استان به ثبت رسید و با واگذاری ۳۳ هزار و ۷۲۸ سرویس ای دی اس ال، تعداد آن در استان به ۹۰ هزار و ۴۰۹ مشترک رسیده که قسمت اعظم آن نیز در روستاها شکل گرفته و از ابتدای امسال تاکنون نیز ۲ هزار و ۹۷۱ مشترک به مجموع مشترکان استان اضافه شده است.

نظر شما