شناسهٔ خبر: 47267174 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تظاهرات علیه حملات رژیم صهیونیستی به غزه در چند کشور اروپایی

صد‌ها شهروند اروپایی با برگزاری تظاهرات در چند شهر انگلیس، بلژیک و اسپانیا، تجاوزات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه النشره، تظاهراتی با مشارکت صد‌ها نفر در شهر‌های ناتینگهام، شفیلد و نیوکاسل برگزار شد که طی آن، شرکت‌کنندگان با خود پرچم‌های فلسطین و دست‌نوشته‌هایی حاوی شعار‌های حمایت از فلسطین حمل کردند، و قتل عام فلسطینیان به دست رژیم اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه و حملات به قدس اشغالی از جمله محله الشیخ جراح را محکوم می‌کردند.

شهر‌های مختلف کشور بلژیک نیز شاهد تظاهرات همبستگی با مردم فلسطین و محکومیت تجاوز‌های رژیم صهیونیستی به فلسطین در همه سرزمین‌های اشغالی بود. صد‌ها نفر در تظاهرات در شهر‌های اسندون، جنت و آنتورپ برپا شد، شرکت کردند و پرچم‌های فلسطین و دست‌نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم می‌کرد. آن‌ها خواستار پایان تجاوز به حقوق مردم فلسطین، سرزمین فلسطین و مکان‌های مقدس آن شدند.

از سوی دیگر صد‌ها نفر از اقلیت‌های فلسطینی و عربی در اسپانیا، اعضای احزاب مختلف سیاسی و اتحادیه‌های کارگری اسپانیا در تظاهرات همبستگی با مردم فلسطین در برابر تجاوز اسرائیل شرکت کردند.

صد‌ها نفر در مقابل شهرداری شهر لریدای اسپانیا نیز، در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت آن‌ها در برابر ادامه حملات اسرائیل به نوار غزه، قدس و کرانه باختری تظاهرات کردند.

از سوی دیگر پلیس کانادا در پی درگیری تظاهرکنندگان طرفدار فلسطینیان و معترضان طرفدار اسرائیل در مونترال از گاز اشک‌آور استفاده کرد. شایان ذکر است، صد‌ها تظاهرکننده در میدانی در مرکز مونترال تجمع کردند. تجمع کنندگان پرچم‌های رژیم صهیونیستی دردست داشتند تا حمایت خود را از تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی اعلام کنند. اما این تجمع، با ورود تظاهرکنندگان طرفدار فلسطین به تنش میان این دو گروه کشیده شد و پلیس شهر مونترال را بر آن داشت تا این تظاهرات را «غیرقانونی» اعلام کند.

تیم‌های پلیس ضدشورش با مداخله در این تظاهرات و شلیک گاز اشک‌آور، تظاهرکنندگان این دو گروه را از هم جدا و متفرق کنند.

تظاهرکنندگان می‌گویند هزاران تظاهرکننده طرفدار فلسطینیان روز شنبه در همان محل گرد هم آمدند تا سرکوب رژیم صهیونیستی و جنایات جنگی را که این رژیم در غزه مرتکب شده است، محکوم کنند. روز شنبه تظاهرات طرفدار فلسطینیان در چند شهر کانادا از جمله تورنتو، اتاوا و ونکوور برگزار شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما