شناسهٔ خبر: 67243033 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آسوشیتدپرس:

برخی نام‌های خانوادگی از نوار غزه محو شدند

تهران- ایرنا- خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در جدیدترین تحقیقات خود از نابودی کامل برخی خانوادها و محو شدن نام های خانوادگی آنها در پی کشتار وسیع ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس با انتشار تحقیقات خود اعلام کرد: در جنگ اخیر اسرائیل علیه نوار غزه، برخی خانواده ها و نام های خانوادگی به طور کامل و در برخی دیگر تا چهار نسل (هرنسل ۲۰ تا ۳۰ سال) از بین رفته اند.

براساس این تحقیقات، در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ یعنی خونین ترین روزهای جنگ علیه نوار غزه، دست کم ۶۰ خانواده فلسطینی در این منطقه، ۲۵ عضو خود را از دست داده اند.

آسوشیتدپرس نوشت: در بسیاری از خانواده های ساکن نوارغزه، عضوی که بتواند آماری از قربانیان آن خانواده ارائه کند باقی نمانده است و به دلیل اینکه پیکرهای بسیاری همچنان زیر آوار قرار دارد، هزاران نفر نیز نمی توانند شمار قربانیان خانواده خود را به طور دقیق اعلام کنند.

این خبرگزاری به تحقیقات خود به بررسی ۱۰ بمباران خونین رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳(۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) تا ۲۴ دسامبر۲۰۲۳(۳ دی ۱۴۰۲) پرداخته که منجر به شهادت بیش از ۵۰۰ شهروند فلسطینی شده است.

براساس این تحقیقات، خاندان «المغربی» بیش از ۷۰ عضو را فقط در یک حمله، خاندان «ابوالنجا» ۵۰ عضو را در بمباران یک مسجد، خاندان «ابوالقمصان» ۸۰ عضو و خاندان «دغمش» نیز ۴۴ عضو خود را از دست دادند که شمار شهدای خاندان دغمش پس از چند هفته به ۱۰۰ نفر رسید.

در این ۱۰ بمباران، بیشتر ساختمان های مسکونی، منازل و پناهگاه هایی هدف قرار گرفت که همه اعضای خانواده ها برای درامان ماندن از بمباران ها، جمع شده بودند.

در این ساختمان ها هیچ هدف نظامی وجود نداشت و بمباران ها بدون هیچ هشداری انجام شد و در یکی از این بمباران ها، ۲۷۰ عضو خاندان «سالم» به شهادت رسیدند.

آسوشیتدپرس درباره تاثیر شمار شهدای فلسطینی بر آینده جامعه فلسطین نوشت: نابودی بسیاری از خانواده های فلسطینی، تاثیر خود را بر نسل های آینده خواهد گذاشت و سرنوشت یک نسل را به طور کامل تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش ایرنا، با گذشت ۹ ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود. رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از بیش از هشت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادار کند و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

وزارت بهداشت نوار غزه روز دوشنبه در آخرین آمار خود اعلام کرد که شمار شهدای تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از هفتم اکتبر به ۳۷ هزار و ۳۴۷ نفر و شمار مجروحان به ۸۵ هزار و ۳۷۲ نفر افزایش یافته است.

نظر شما