شناسهٔ خبر: 47257285 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تماس تلفنی قالیباف با همتای لبنانی

رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی با نبیه بری رئیس مجلس لبنان، در خصوص تحولات اخیر فلسطین و قدس شریف به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 "محمدباقر قالیباف" در تماس تلفنی با نبیه بری رئیس مجلس لبنان بر ضرورت حمایت از مردم مظلوم فلسطین تأکید کرد، گفت: جنایات اخیر صهیونیست­‌ها در تهاجم به غزه و قتل کودکان و زنان فلسطینی و بمباران مراکز درمانی و رسانه­‌ای را قویاً محکوم می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم‌کردن بمباران غزه توسط مزدوران صهیونیست افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز انزجار از این جنایات غیر انسانی، اقدامات این رژیم کودک­‌کش در ممانعت از امدادرسانی کادر درمان به مجروحان فلسطینی را که در زمره جنایت جنگی قلمداد می­‌شود، به شدت محکوم می‌کند و از مجالس کشور‌های اسلامی و سازمان­‌های بین‌المللی می‌خواهیم از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.

قالیباف در پایان، نقش مقاومت فلسطینی و مقاومت در منطقه را در مقابله با تجاوزات و اقدامات توسعه‌طلبانه رژیم جعلی اسرائیل ستود و افزود: صهیونیست‌ها فقط زبان قدرت و مقاومت را می‌فهمند و اگر مقاومت نبود آن‌ها به نسل‌کشی خود در فلسطین به طور بی‌شرمانه ادامه می‌دادند.

نبیه بری، رئیس مجلس لبنان نیز در این مکالمه تلفنی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر گفت: اتفاقات امروز دیگر جنگ میان رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی نیست بلکه جنگ نظامی با مردم غزه از یک‌سو و جنگ مردم فلسطین در درون سرزمین‌­های اشغالی با این رژیم غاصب است.

او افزود: از ۷۳ سال پیش تاکنون اشغالگری صهیونیست­‌ها و مقاومت مردم فلسطین ادامه دارد و ملت فلسطین سرانجام با وحدت، مقاومت و ایمان به پیروزی خواهند رسید و حقانیت خود را نشان خواهند داد.

رئیس مجلس لبنان در ادامه ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان مردم مظلوم فلسطین گفت: وضع نابسامان داخلی در رژیم صهیونیستی و بن‌بست سیاسی نتانیاهو باعث شده تا وی به اقدامات جنایتکارانه فعلی دست بزند.

او با انتقاد از عادی‌سازی روابط برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی گفت: آنها سعی می‌کنند با حمایت­‌های خود، ننگ بر چهره رژیم صهیونیستی را پاک کنند، اما هرگز موفق نخواهند شد.

نظر شما