شناسهٔ خبر: 47256602 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

قالیباف: سازمان­‌های بین المللی باید از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند

فارس

در گفتگوی تلفنی قالیباف با رئیس مجلس لبنان تاکید شد که مجالس کشورهای اسلامی و سازمان­های بین المللی باید از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز یکشنبه (۲۶ اردیبهشت ماه) طی تماس تلفنی با نبیه بری رئیس مجلس لبنان، درخصوص تحولات اخیر فلسطین و قدس شریف به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

قالیباف در ابتدای این تماس تلفنی، ضمن تبریک عید سعید فطر، به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در تهاجم به غزه و مسجدالاقصی اشاره کرد و گفت: جنایات اخیر صهیونیست­ها در تهاجم به غزه و قتل کودکان و زنان فلسطینی و بمباران مراکز درمانی و رسانه­ای را قویاً محکوم می­کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکوم کردن بمباران غزه توسط مزدوران صهیونیست، افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز انزجار از این جنایات غیر انسانی، اقدامات این رژیم کودک­کش در ممانعت از امداد رسانی کادر درمان به مجروحان فلسطینی را که در زمره جنایت جنگی قلمداد می­‌شود، به شدت محکوم می کند و از مجالس کشورهای اسلامی و    سازمان­های بین المللی می خواهیم تا از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.

قالیباف در پایان این گفت‌وگوی تلفنی نقش مقاومت فلسطینی و مقاومت در منطقه را در مقابله با تجاوزات و اقدامات توسعه طلبانه رژیم جعلی اسرائیل ستود و افزود: صهیونیست‌ها فقط زبان قدرت و مقاومت را می فهمند و اگر مقاومت نبود آنها به نسل کشی خود در فلسطین به طور بی شرمانه ادامه می ­دادند.

نبیه بری، رئیس مجلس لبنان نیز در این مکالمه تلفنی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر گفت: اتفاقات امروز دیگر جنگ میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی نیست بلکه جنگ نظامی با مردم غزه از یک سو و جنگ مردم فلسطین در درون سرزمین‌­های اشغالی با این رژیم غاصب است.

وی افزود: از ۷۳ سال پیش تاکنون اشغالگری صهیونیست­ها و مقاومت مردم فلسطین ادامه دارد و ملت فلسطین سرانجام با وحدت، مقاومت و ایمان به پیروزی خواهند رسید و  حقانیت خود را نشان خواهند داد.  

رئیس مجلس لبنان در ادامه این گفتگوی تلفنی، ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان مردم مظلوم فلسطین گفت: وضع نابسامان داخلی در رژیم صهیونیستی و بن بست سیاسی نتانیاهو باعث شده تا وی به اقدامات جنایتکارانه فعلی دست بزند.

نبیه بری با انتقاد از عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی گفت: آنها سعی می‌کنند تا با حمایت­‌های خود، ننگ بر چهره رژیم صهیونیستی را پاک کنند اما هرگز موفق نخواهند شد.

نظر شما