شناسهٔ خبر: 47242966 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حجت‌الاسلام بحرینی:

نقدینگی بیش از ۱۰ هزار درصد افزایش پیدا کرده است/ دولت، بانک مرکزی تحت سلطه می‌خواهد

نماینده مشهد گفت: در ۲۰ سال گذشته از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۹ کل تولید کشور ۳۶ درصد زیاد شده در حالیکه نقدینگی بیش از ۱۰ هزار درصد رشد پیدا کرده و محصولش تورم خانمانسوز بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی نماینده مشهد و کلات در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان درخواست اولویت‌دهی به بررسی طرح بانک مرکزی جمهوری اسلامی گفت: در ۲۰ سال گذشته از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۹ کل تولید کشور ۳۶ درصد زیاد شده در حالیکه نقدینگی ۱۰۲۵۰ درصد رشد پیدا کرده و محصولش تورم خانمانسوز بوده است. ریشه این موضوع ایجاد شدن بانک‌های خصوصی از سال ۱۳۸۰ در ایران و موتور نقدینگی است و تا جایی که می‌شود، بالا می‌رود.

وی ادامه داد: بانک مرکزی قوی می‌تواند بانک خصوصی را کنترل کند. هر یک ساعت ۱۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در کشور بیشتر می‌شود و تولید کاهش می‌یابد. دولت‌ها حاضر نیستند به این موضوع وارد شوند و دولت، بانک مرکزی تحت سلطه می‌خواهد. دیروز نامه‌ای به رهبری نوشتم و دلیل اصلاح بانک مرکزی را توضیح دادم. نباید از بانک مرکزی غفلت کرد. رهبری به دولت فرمودند به کار بانک‌ها برسید، برای نقدینگی شب و روز کار کنید که هیچ کدام انجام نشد.

انتهای پیام/

 

نظر شما