شناسهٔ خبر: 47228471 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خبرنگار اتریشی مدعی لغو سفر ظریف به وین شد

لندن – ایرنا – یک خبرنگار اتریشی ادعا کرده که برنامه سفر وزیر امور خارجه ایران به اتریش که قرار بود امروز (شنبه) انجام شود، در اعتراض به برافراشته شدن پرچم اسرائیل بر فراز ساختمان وزارت امور خارجه و خزانه‌داری اتریش لغو شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  تا این لحظه درباره این خبر اظهار نظر نکرده است.

خانم استفانی لختن اشتاین در توئیتی عنوان کرد که این موضوع از سوی وزارت امور خارجه اتریش تائید شده و در عین حال تاکید شده است: «این مساله تاثیری بر رابطه سنتی خوب و کانال های باز ارتباطی با ایران ندارد.»
پیشتر سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیات مذاکرات برجام که در وین به سر می‌برد پیشتر در واکنش به برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی بر فراز دفاتر دولتی اتریش اعلام کرد که این حرکت تکان دهنده و دردناک است.
عراقچی دیروز در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: دیدن پرچم رژیم اشغالگر که وحشیانه ده‌ها غیرنظامی بی گناه از جمله تعداد زیادی از کودکان را در عرض تنها چند روز می‌کشد، بر فراز دفاتر دولتی در وین دردناک و تکان دهنده است.

وی با اشاره به میزبانی وین از مذاکرات کشورهای ۱+۴ برای رایزنی در راستای بازگشت آمریکا به برجام، اعلام کرد که وین مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان ملل است و تاکنون یک میزبان عالی برای مذاکرات بوده است. 

از زمان آغاز حمله گسترده و تجاوز هوایی صهیونیست ها در اوائل هفته جاری به نوار غزه تاکنون ۱۱۹ غیر نظامی فلسطینی شامل ۲۷ کودک و ۱۱ زن شهید شده اند.

با این حال سباستین کورتز صدراعظم اتریش به جای همدردی با مردم غزه، با رژیم اشغالگر قدس ابراز همدردی کرد و در توئیتی نوشت که به نشانه همبستگی با اسرائیل پرچم این رژیم را بر فراز دفتر خود به اهتزاز درآورده است.

نظر شما