شناسهٔ خبر: 47226728 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پنتاگون بدون مجوز شهروندان آمریکایی را ردیابی می‌کند

طبق اظهارات یک سناتور آمریکایی، وزارت دفاع آمریکا ممکن است با خرید داده‌های تجاری، شهروندان آمریکایی را ردیابی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت، طبق نامه سناتور رون وایدن (Ron Wyden) که با وایس نیوز به اشتراک گذاشته شده است، پنتاگون ممکن است از داده‌های تجاری برای ردیابی شهروندان آمریکایی بدون طی کردن روند قانونی استفاده کند.

وایدن به دنبال گزارش‌های منتشر شده، از وزارت دفاع درباره موقعیت مکانی تلفن همراه و سایر داده‌هایی که از منابع تجاری خریداری کرده است پرس و جو کرده بود. وزارت دفاع به برخی از سوالات پاسخ داد، اما پاسخ‌های متعددی تغییر یافت. وایدن پاسخ داد: از شما می‌خواهم اطلاعات عمومی درباره رصد بدون اجازه وزارت دفاع از شهروندان را منتشر کنید.

ردیابی غیر قانونی شهروندان آمریکایی توسط دولت

آژانس‌های مختلف مجری قانون در ایالات متحده آمریکا، حداقل از سال ۲۰۱۷ اطلاعات موقعیت مکانی تلفن همراه و داده‌های دیگر را از برنامه‌های نصب شده در گوشی شهروندان آمریکایی می‌خرند تا تروریست‌ها، مهاجران غیرقانونی و گروه‌های دیگر را ردیابی کنند.

پنتاگون بدون مجوز شهروندان آمریکایی را ردیابی می‌کند

در بخشی دیگری از نامه وایدن آمده است: در فوریه سال ۲۰۲۰ گزارش رسانه‌ها حاکی از این بود که آژانس‌های فدرال آمریکا اطلاعات موقعیت مکانی شهروندان آمریکا را بدون هیچ مجوز و فرآیند قانونی خریداری می‌کنند. من سال گذشته درباره دلال‌های فروشنده این اطلاعات و همچنین سازمان‌های خریدار آن‌ها تحقیق کردم.

بر اساس قانون متمم چهارم آمریکا، نظارت مستقیم بر آمریکایی‌ها بدون مجوز قانونی، از سوی سازمان‌های دولتی غیرقانونی است. علاوه بر این، دادگاه عالی ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۸ ادعا کرد که دسترسی به داده‌های مکان یابی تلفن‌های همراه، بدون حکم دادگاه غیرقانونی است. به گفته وایدن، با این حال، آژانس جاسوسی وزارت دفاع و آژانس اطلاعاتی دفاع (DIA)، موضعی را اتخاذ کرده‌اند که این قوانین در مورد داده‌های تجاری که دولت خریداری می‌کند، اعمال نمی‌شود.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما