شناسهٔ خبر: 47211822 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هزاران اردنی در حمایت از مقاومت در مرز فلسطین تجمع کردند+فیلم

هزاران اردنی برای اعلام حمایت از ملت و مقاومت فلسطین با عزیمت به سمت مرز کشورشان در آنجا تجمع بزرگی برگزار کرده و خواستار باز شدن مرزها برای پیوستن به صفوف فلسطینی‌ها در مقابله با رژیم صهیونیستی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، هزاران اردنی امروز جمعه برای حمایت از ملت فلسطین با شکستن حصارهای امنیتی عازم مرز کشورشان با سرزمین‌های فلسطینی شدند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، همه استان‌های اردن هم امروز شاهد برپایی تظاهرات در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به قدس و نوار  غزه است.

تظاهرات‌کنندگان از مسئولان کشورشان خواستند مرزها با باز گذارند تا به کمک ملت فلسطین بشتابند.

شمار زیادی از شهروندان اردنی در پاسخ به فراخوان فعالان شبکه‌های اجتماعی برای اعلام حمایت از برادران خود در سرزمین‌های فلسطینی در حال حرکت به سمت مرزها هستند.

محل تجمع اردنی‌ها در منطقه مرزی الکرامه است و در آنجا برای حمایت از ملت فلسطین خطبه و نماز جمعه امروز را برگزار می‌کنند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع در حالی که پرچم‌های فلسطین یا پلاکاردهایی در محکومیت حملات اسرائیل به قدس و غزه را در دست دارند، با سردادن شعارهایی خواستار باز شدن مرزها و اجازه دادن به آنها برای کمک به برادران فلسطینی خود هستند.

اردنی‌ها ضمن تاکید بر حمایت از مقاومت فلسطین گفتند که آنها و فلسطینی‌ها یک ملت و نه دو ملت هستند.

اردن از یک هفته پیش صحنه برپایی تجمع‌ و تظاهرات‌های متعدد در حمایت از فلسطین است. شرکت‌کنندگان دراین تظاهرات‌ها از جمله تجمع برابر سفارت رژیم صهیونیستی در امان، خواهان موضع قوی حکومت اردن در قبال تحولات در سزمین‌های اشغالی فلسطین و اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان شدند.

طبق آخرین اخبار، بعد حرکت مردم اردن به سمت نقطه مرزی فلسطین و اردن، با وجود شلیک گاز‌های اشک آور توسط نیروهای امنیتی اردن، شهروندان اردنی موفق شدند از فنس های مرزی عبور کنند و هم اکنون در داخل سرزمین‌های فلسطینی هستند.

 

 

 

 


انتهای پیام/م

نظر شما