شناسهٔ خبر: 47201396 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

آخرین اخبار فلسطین اشغالی و واکنش های بین المللی

اصابت موشک کورنت به خودروی ارتش صهیونیستی/ انتشار برخی اخبار مبنی بر کشته شدن چند نظامی صهیونیست/ گردان های قسام:‌ موشکباران تل‌آویو، دیمونا،عسقلان، اشدود و فراتر از آن برای ما راحت‌تر از آب خوردن است/ انتشار برخی گزارش ها ...

منابع خبری فلسطینی امروز (پنج‌شنبه) از اصابت موشک ضد تانک «کورنت» به یک خودروی نظامی ارتش صهیونیستی در جنوب غزه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری قدس (قدسنا)، منابع خبری فلسطینی امروز (پنج‌شنبه) از اصابت موشک ضد تانک «کورنت» به یک خودروی نظامی ارتش صهیونیستی در جنوب غزه خبر دادند.

 

به گفته این منابع در این حمله موشکی به نظر می‌رسد چند نظامی صهیونیست کشته شده باشند، هنوز آمار قطعی از تلفات این حمله گزارش نشده است.

 

روز گذشته (چهارشنبه) نیز نیروهای مقاومت در دو نوبت دو موشک کورنت به سمت خودروهای نظامی ارتش صهیونیستی شلیک کردند که در این حملات، چهار نظامی صهیونیست به شدت زخمی و یک نظامی دیگر کشته شد.

 

در این راستا، ارتش رژیم صهیونیستی طی تحقیقاتی اعلام کرده است که گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس، از نسل جدید موشک ضد تانک کورنت استفاده می‌کنند.

 

سخنگوی گردان های قسام: این نبرد شایسته ریخته شدن خون است

 

«ابوعبیده» سخنگوی «کتائب القسام»(گردان‌های القسام) شاخه نظامی جنبش حماس امروز پنج‌شنبه تأکید کرد که هر بهایی که ما می‌پردازیم فدای مسجدالأقصی و قدس است و وجود ما بدون یاری مسجدالأقصی و قدس، معنا ندارد.

 

وی افزود: قدس محور و کلید درگیری است و این نبرد به ما می‌گوید که غزه، کرانه باختری، قدس و فلسطین اشغالی سال ۱۹۴۸ سرنوشت یکسان و مقاومت واحد دارد.

 

ابوعبیده گفت که این نبرد شایسته ریخته شدن خون است چرا که ما هدف والایی داریم و آنچه این نبرد را متمایز کرده، اتحاد ملت فلسطین در تمامی صحنه‌ها و درگیری با اشغالگران است.

 

سخنگوی کتائب القسام تأکید کرد که ملت ما در کرانه باختری و فلسطین اشغالی سال ۱۹۴۸ در خط مقدم دفاع از قدس قرار دارند و ما به آن‌ها می‌گوئیم: سلاح ما، سلاح شماست، خون ما، خون شما و سرنوشت ما، سرنوشت شماست.

 

ابوعبیده خطاب به صهیونیست‌ها نیز گفت: همه دنیا ناامیدی و رسوایی شما را دید و با وجود نمایش بزدلانه شما، جهانیان همه رژیم شکننده شما را که زیر حملات ما در حال له شدن است، دیدند.

 

وی تأکید کرد: اگر همچنان تجاوزات علیه مسجدالأقصی ادامه داشته باشد، موشکباران تل‌آویو، دیمونا،عسقلان، اشدود و فراتر از آن برای ما راحت‌تر از آب خوردن خواهد بود.

 

وی خطاب به صهیونیست‌ها گفت: هر کاری می‌خواهید بکنید و همه توانتان را بکار گیریید ما نیز برای شما انواع مرگ را آماده کرده‌ایم و کاری می‌کنیم که خودتان را لعنت کنید.

 

وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی: کنترل شهرها از دست پلیس خارج شده، ارتش وارد شود

 

آیلت شاکد» نماینده راست‌گرای پارلمان و وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی در صفحه توئیتر خود نوشت که پلیس این رژیم در شهرهایی که صحنه درگیری فلسطینی‌ها و صهیونیست‌هاست، به نوعی تسلیم شده و کاری نمی‌تواند بکند.

 

او با اشاره به ضرب و شتم شدید یک راننده فلسطینی در شهر «بت یام» از سوی صهیونیست‌ها، نوشت که پلیس در شهرهای این چنینی کنترل را از دست داده و لازم است تا یگان‌های ارتش وارد شهرها شوند.

 

وزیر خارجه مصر با مقام صهیونیستی تلفنی گفتگو کرد

 

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر با «گابی اشکنازی» همتای صهیونیستی خود به صورت تلفنی گفتگو کرد. دو طرف در جریان این تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات اراضی اشغالی گفتگو کردند.

 

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه مصر در جریان این تماس تلفنی حاضر به محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و نوار غزه نشد. او تنها بر لزوم اجتناب از تنش و برقراری ثبات در اراضی اشغالی تأکید کرد.

 

سامح شکری اعلام کرد که منازعات میان فلسطینیان و صهیونیستها باید از طریق راهکارهای دیپلماتیک حل و فصل شود. پیشتر جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرده بود که به طرف مصری اطلاع داده است که حملات مقاومت به رژیم صهیونیستی متوقف نمی شود.

 

بیایید «مأرب» را رها کنیم و با یکدیگر به سمت «قدس» برویم

 

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن جدیدترین مواضع خود در قبال تحولات اراضی اشغالی را اعلام کرد.

 

بر اساس این گزارش، وی خطاب به عربستان سعودی گفت: بیایید نبرد مأرب را متوقف کنیم و برای دفاع از مسجدالاقصی با یکدیگر به سمت قدس برویم.

 

این مقام یمنی افزود: درحالی که نبرد واقعی، آزادسازی قدس است، شما سعودیها برای آزادسازی صنعاء تلاش می کنید. بیایید در صفوفی واحد به قدس برویم.

 

الحوثی پیشتر گفته بود: آمریکایی‌ها از کشتار یمنی‌ها توسط سعودی و قتل عام فلسطینیان توسط اسرائیل حمایت می‌کنند و مدعی ارائه طرح صلح هم هستند!

 

اسماعیل هنیه: اگر اسرائیل به تجاوزات خود پایان ندهد،حملات مقاومت تشدید خواهد شد

 

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» سخنانی را در خصوص آخرین تحولات اراضی اشغالی مطرح کرد.

 

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه گفت: اگر اسرائیلی‌ها به تجاوزات خود پایان ندهند، حملات مقاومت تشدید خواهد شد. رژیم اشغالگر باید به اقدامات تجاوزکارانه خود پایان دهد تا حملات مقاومت نیز متوقف شوند.

 

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد: قدس موضوع اصلی گفتگوها میان مقامات حماس با طرف‌های مختلف منطقه است و همه طرف‌ها درباره ضرورت توقف اقدامات رژیم اشغالگر در قدس اتفاق نظر دارند.

 

هنیه بر لزوم توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه قدس و غزه تاکید کرد و گفت: مقاومت به جنایات رژیم صهیونیستی در قدس، نوار غزه و در هر کجا پاسخ می‌دهد. رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در حمله به غزه برج‌های مسکونی را ویران و غیرنظامیان را قتل عام می‌کند.

 

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به حملات گسترده مقاومت به مواضع رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: صهیونیست‌ها چیزهای جدیدی از ما دیدند و قطعاً اگر تجاوزاتشان متوقف نشود، حملاتمان تشدید خواهد شد.

 

مدیر سابق بخش خاورمیانه دیدبان حقوق بشر؛ دلارها و مقامات آمریکایی عامل تداوم جنایات جنگی اسرائیل هستند

 

«سارا لی واتسون» مدیر سابق بخش خاورمیانه دیدبان حقوق بشر، در پیام خود در توئیتر می نویسد: دلارهایی که که به عنوان مالیات پرداخت می کنیم و مقاماتی که انتخاب می کنیم موجب تداوم آپارتاید و جنایات جنگی اسرائیل و محافظت از آن در برابر پاسخگویی می شوند. در این مورد هیچ راه جداگانه ای وجود ندارد. این به ما مربوط است.

 

 

دلارها و مقامات آمریکایی عامل تداوم جنایات جنگی اسرائیل هستند

 

انتشار برخی گزارش ها مبنی بر استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح های ممنوعه علیه فلسطینیان

 

پیکر تعدادی از شهروندان که دچار حالت‌های خفگی در میان تردیدها از بابت استنشاق گازی سمی شده بودند،‌ به بیمارستان الشفاء در غزه منتقل شد.

 

وزارت بهداشت غزه گفت، پیکر این افراد برای یافتن علت شهادت‌ آنها تحت بررسی پزشکی قانونی قرار گرفت. علت مرگ آنها استنشاق گازهای سمی است.

 

هدف گیری دومین فرودگاه رژیم صهیونیستی توسط موشک «عیاش» مقاومت

 

«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس امروز (پنج‌شنبه) از شلیک موشک میان‌برد «عیاش» به سمت فرودگاه «راتمون» در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

 

 

در حال تکمیل ..

نظر شما