شناسهٔ خبر: 47188988 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین خبرها از جنگ غزه: موشک باران دیمونا و اشدود با بیش از ۶۰ موشک/ افزایش شمار شهدا به ۵۳ شهید/ هلاکت و زخمی شدن شماری از اسرائیلی ها در حملات فلسطین/ادامه تلاش های بین المللی برای آرام کردن اوضاع+ ویدئوها و تصاویر

صاحب‌خبر -

شفقنا- حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان ادامه دارد و نیروهای مقاومت نیز در پاسخ به حملات وحشیانه این رژیم، مناطق مختلف سرزمین های اشغالی را به موشک بستند.

به گزارش شفقنا، در حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه که امرروز(چهارشنبه) بر شدت آنها افزوده شد، تاکنون ۴۸ فلسطینی به شهادت رسیده اند که چهارده نفر از آنها کودک بوده اند.

براساس این گزارش، در این حملات همچنین بیش از سیصد نفر از شهروندان فلسطین زخمی شده اند.

در سوی دیگر اما نیروهای مقاومتT شهرهای فلسطین اشغالی از جمله تل آوبو، عسقلان ، اشدود، لاد و دیگر شهرهای اشغالی را موشک باران کردند به طوری که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از ابتدای درگیری میان طرفین، بیش از هزار موشک از نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک شده است.

در همین حال منابع اسرائیلی از هدف قرار دادن یک جیپ حامل نظامیان صهیونیستی در مرزهای با نوار غزه توسط نیروهای مقاومت فلسطین و کشته شدن d; سرباز اسرائیلی در این حمله خبر دادند.

منابع اسرائیلی همچنین از زخمی شده شماری دیگر در این حملات خبر داده اند که حال شماری از آنها وخیم گزارش شده است.

در سوی دیگر تلاش های برخی جناح ها برای آرام کردن اوضاع بین اسرائیل و فلسطین ادامه دارد. در همین راستا منابع اسرائیلی اعلام کردند که جو بایدن در صدد اعزام فرستاده خود به اسرائیل برای توقف تشدید اوضاع میان طرفین است.

برخی رسانه های عبری و عربی نیز اعلام کردند که مصر برای بازگرداندن آرامش بین اسرایئل و نوار غزه در حال تلاش است و در همین راستا دو هیات جداگانه را به غزه و سرزمین های اشغالی ارسال می کند.

در ادامه مهمترین اخبار جنگ میان اسرائیل و نوار غزه را می خوانید:

 

اعلام آمادگی نجباء برای کمک به جنبشهای مقاومت فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی

دبیرکل جنبش نجباء عراق نسبت به همکاری با گروه های مقاومت در فلسطین اعلام آمادگی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آر تی عربی، أکرم الکعبی، دبیرکل جنبش نجباء عراق در جریان دیدار با اسماعیل هنیه، دبیرکل جنبش حماس و زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی بیان کرد: ملت عراق همواره در کنار ملت مظلوم فلسطین است و از تلاشهایش در رهایی از دست رژیم اشغالگر و وحشی صهیونیستی حمایت می کند.

وی گفت: من شخصا مایلم تا با دشمنانی که در سرزمین مقدس فلسطین هستند، بجنگم.

دبیرکل نجباء افزود: مقاومت مسلحانه تنها راه برای آزادسازی قدس شریف و آزادسازی کامل سرزمین فلسطین است و معتقدیم که مقاومت به زمان آزادسازی نزدیک شده است.

وی بر ضرورت ادامه توسعه محور مقاومت و نشان دادن وحدت هدف تأکید کرد و گفت که جنگ با اسرائیل تنها به ملتی که سرزمینش در شرق دریای مدیترانه به غارت رفته، محدودو نمیشود بلکه صهیونیستها در رویارویی با مجاهدان معتقد به مرزهای آسمانی و چندملیتی غافلگیر خواهند شد.

الکعبی در ادامه نسبت به هر گونه همکاری نظامی امنیتی جنبش نجباء با “برادران فلسطینی” اعلام آمادگی کرد و افزود: نجباء همه تحرکات غیر رسمی صهیونیستها در عراق را رصد می کند. همچنین معتقدیم که مقاومت میتواند به لحاظ نظامی در هر گونه رویارویی در کنار ملت فلسطین بایستد.

گردان‌های قسام از حمله موشکی به دیمونا خبر داد/ شلیک ۵۰ موشک به اشدود

شفقنا- گردان‌های قسام امروز (چهارشنبه) از حملات موشکی گسترده جدیدی به مواضعی در اراضی اشغالی از طریق مرزهای نوار غزه خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی عربی، گردان‌های عز الدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس از شلیک ۱۵ موشک به شهر دیمونا در جنوب اراضی اشغالی که در اطراف آن رآکتور هسته‌ای قرار دارد، خبر داد.

گردان‌های عز الدین قسام همچنین در پایگاه خود اعلام کرد که ۵۰ موشک را به شهر اشدود، مشرف به ساحل دریای مدیترانه در جنوب اسرائیل شلیک کرده است.

در همین راستا، رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که موشک‌های جدیدی از غزه به مناطق مختلف اسرائیل از جمله منطقه غدیرا، دو شهر اشدود و عسقلان و شهرک‌های یهودی نشین در کمربند غزه شلیک شدند و صدای انفجار در این مناطق شنیده شد، اما گزارش‌هایی از تلفات در پی این حملات مطرح نشده است.

روزنامه تایمز آو اسرائیل گزارش داد که آژیرهای خطر در دیمونا و بئر السبع نیز به صدا درآمدند.

صدها نیروهای گارد مرزی اسرائیل وارد شهرهای عربی اراضی اشغالی شدند

شفقنا- طی ساعات اخیر، صدها نیروی گارد مرزی رژیم صهیونیستی وارد برخی از شهرهای عربی در اراضی اشغالی که صحنه تنش‌ها است، از جمله اللد، وادی عاره و عکا شدند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی عربی، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با شهرداران در شهرهای اللد، الرمله، حیفا و عکا دیدار کرده و تاکید کرد که باید فرماندهان برای «جلوگیری از ضربه زدن تندروها به بافت زندگی اسرائیل تلاش کنند».

پیشتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی وارد مرکز پلیس عکا شد تا ارزیابی از وضعیت در پی تنش‌ها در این شهر طی شب گذشته داشته باشد.

اریه درعی، وزیر داخلی رژیم صهیونیستی از شهرداران نیز خواست که برای آرام کردن اوضاع و رفع خشونت تلاش کنند.

ارتش اسرائیل از عملیاتی پیچیده برای ترور فرماندهان حماس خبر داد

شفقنا- ارتش اسرائیل اعلام کرد که «عملیات پیچیده و منحصر به فردی» را در نوار غزه برای ترور تعدادی از فرماندهان ارشد گردان‌های عز الدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس اجرا کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی عربی، آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در توییتی نوشت: آن عملیات از سوی ارتش و دستگاه شاباک در دو شهر غزه و خان یونس انجام شد.

وی تاکید کرد، آن فرماندهانی که این عملیات هدف ترور آنها را دنبال کرد، بخش مهمی از فرماندهی شاخه نظامی حماس و از افراد نزدیک به محمد الضیف، فرمانده کل گردان‌های قسام هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که جزئیات این عملیات را در آینده برملا می‌کند.

بیانیه سپاه در محکومیت اسراییل و حمایت از انتفاضه و ملت فلسطین

شفقنا- سپاه پاسداران در بیانیه‌ای با محکومیت جنایات اسراییل در یورش به مسجد الاقصی و شهادت دهها فلسطینی مظلوم در قدس شریف،آورده است: قدرتمندتر از گذشته حامی انتفاضه و ملت فلسطین خواهیم بود.

در پی انتفاضه رمضان و تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و به شهادت رسیدن ده‌ها مرد، زن و کودک فلسطینی در یورش وحشیانه دژخیمان صهیونیست به مسجدالاقصی و دیگر نقاط سرزمین های اشغالی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انتفاضه رمضان و فراگیر شدن ابعاد جدید مقاومت و اعتراض مردم مظلوم و بیگناه فلسطین در مصاف با اشغالگران قدس که با یورش وحشیانه دژخیمان رژیم جلاد و کودک‌کش صهیونیستی به مسجد الاقصی و دیگر عرصه های حضور معترضان فلسطینی که منجر به شهادت ده‌ها مرد و زن و کودک بی دفاع شده است احساسات و عواطف امت اسلامی و حق طلبان و آزادگان جهان را جریحه‌دار و ماهیت پلید و شیطانی اسرائیل غاصب و حامیان خبیث آن را آشکارتر از گذشته ساخت.

هرچند ارتکاب جنایات و تجاوزات این روزهای دشمن صهیونیستی که با لگدمال کردن خطوط قرمز معتبر جهانی صورت گرفته است، با واکنش تحسین‌برانگیز مجاهدان و رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین، صهیونیست‌ها را با یکی از سخت ترین و دهشتناک ترین بحران‌ها و چالش‌های دوران اشغالگری روبرو و آنها را آماج موشک‌های انتقام انتقاضه و آتش خشم مقدس جوانان غیور و شجاع فلسطینی قرار داده است، اما تبعات و پیامدهای خطرناک برنامه‌ها و اقدامات ضد انسانی رژیم کودک‌کش در تشدید عملیات یهودی سازی و پاکسازی فراگیر این سرزمین مقدس از مردم فلسطین و اعمال محدودیت‌های شدید و گسترده برای آنان با شیوه‌ها و ترفندهای مختلف توسط سردمداران خبیث دولت جعلی، نیازمند اتخاذ مواضع و اقدامات قاطع از سوی جبهه متحد ضد صهیونیستی و مجامع بین المللی موثر در حمایت از فلسطین و حقوق ملتها برای بازداشتن صهیونیست ها از تداوم سیاست‌های وقیحانه و وحشیگری های قرون وسطایی است.

به رژیم تروریستی امریکا و حاکمان جنایتکار کاخ سفید به عنوان حامیان اصلی صهیونیست ها که با طرح ابراهیم و فریب سران برخی کشورهای عربی، عامل و ضامن این گستاخی ها و جنایت‌های رقت بار رژیم صهیونیستی شده‌اند، هشدار می‌دهیم خروج نظامیان این کشور مدعی حقوق بشر و حامی ظلم و جنایت که می تواند پیام آور صلح و امنیت و آرامش برای مردم منطقه باشد، راهبرد قطعی امت اسلامی است و آنها نباید بیش از این سبب خفت و خجالت مردم کشور خود نزد افکار عمومی جهان شوند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با محکومیت شدید این جنایات بزرگ و بی پایان، در چارچوب رسالت خطیر خود و میراث عظیم مکتب شهید قدس حاج قاسم سلیمانی یاری بخشی به مقاومت اسلامی و انتفاضه فلسطین را به مدد آرمان‌های مقدس انقلاب و ملت عظیم الشان ایران اسلامی، با هوشمندی و قدرتمندتر از گذشته، ماموریت تاریخی و انکارناپذیر خود دانسته و به فلسطین قهرمان اطمینان می‌دهد همچنان، حامی و همراه آنان در این میدان سرنوشت‌ساز است.

به ارواح طیبه و نورانی شهیدان انتفاضه رمضان و همت والای رزمندگان شجاع و غیرتمند فلسطین درود می فرستیم و تداوم موفقیت‌ها و پیروزی‌های باشکوه آنان در پیش برندگی مقاومت مقدس ومبارزه کارساز خود در مصاف با اشغالگران قدس شریف را از درگاه خدای سبحان مسئلت می جوییم.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

جانسون اسرائیلی ها و فلسطینی ها را به خویشتنداری دعوت کرد

شفقنا_نخست وزیر انگلیس با ابراز نگرانی شدید از افزایش خشونتها و کشته شدن غیرنظامیان در جریان درگیریها در سرزمینهای اشغالی، اسرائیلی ها و فلسطینی ها را به خویشتنداری دعوت کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آر تی عربی، بوریس جانسون امروز(چهارشنبه) در صفحه شخصی خود در توییتر از اسرائیلی ها و فلسطینیها خواست تا از لبه پرتگاه فاصله بگیرند.

وی گفت: انگلیس نسبت به خشونت فزاینده و کشته شدن غیرنظامیان بسیار نگران است و خواهان آن هستیم که آتش بس سریع این بحران را شاهد باشیم.

ابراز نگرانی دیوان بین‌المللی کیفری در مورد خشونت‌ها در کرانه باختری

شفقنا- دیوان لاهه در مورد افزایش تنش و خشونت در کرانه باختری ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، فاتو بنسودا دادستان دیوان بین‌المللی کیفری ICC در بیانیه‌ای نسبت به خشونت‌ها در کرانه باختری و احتمال ارتکاب جنایات جنگی در مناطق فلسطینی ابراز نگرانی کرد.

این مقام دیوان رسیدگی به جنایات جنگی در حساب توییتری خود نوشت: در مورد افزایش خشونت‌ها در کرانه باختری، بیت‌المقدس شرقی و همچنین غزه نگرانی‌هایی وجود دارد و ممکن است بر طبق میثاق رم، جنایات جنگی در این مناطق رخ دهد.

ابراز نگرانی این مقام دیوان لاهه درحالی است که چند شبانه روز است اسراییل و حماس به درگیری شدید نظامی مشغول هستند به طوریکه تاکنون ۳۵ فلسطینی و ۵ اسراییلی کشته شده‌اند. اسراییل از زمین و هوا مناطق مختلف غزه را زیر آتش گرفته است. از سوی دیگر دیوان لاهه سال گذشته تصویب کرد که در مورد جنایات صورت گرفته در سرزمین‌های اشغالی تحقیق کند.

بنسودا گفت: دفتر من گزارش‌های ارتکاب جنایات جنگی از هر دو طرف اسراییلی و فلسطینی را بررسی خواهد کرد.

۴۳ شهید از جمله ۱۳ کودک و ۳ زن و ۲۹۶ زخمی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه

شفقنا- وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز(چهارشنبه) تازه ترین آمار شهدا و زخمی شدگان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را منتشر کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، براساس اعلام وزارت بهداشت غزه، ۴۳ نفر از جمله ۱۳ کودک و سه زن در حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه به شهادت رسیدند.

براساس اعلام این وزارتخانه، ۲۹۶ نفر نیز در این حملات زخمی شده اند

هلاکت یک سرباز اسرائیلی و زخمی شدن شدید ۳ تن دیگر در حمله موشکی از نوار غزه

شفقنا- روزنامه یدیعوت احارونوت، امروز(چهارشنبه)، از زخمی شدن دست کم سه اسرائیلی در شلیک موشک های ضد زره از شمال غزه خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از معانیوز، گروه مقاومت کتائب القسام شاخه نظامی جنبش حماس، هدف گیری یک جیپ اسرائیلی با این موشک را تأیید کرد.

شبکه اسرائیلی کان تأکید کرد که این حمله موشکی سه زخمی را به دنبال داشته که حال دونفر از آنها بسیار وخیم و دیگری، وخیم توصیف شده است.

از سوی دیگر شبکه خبری اسکای نیوز در این باره گزارش داد: ۴ سرباز اسرائیلی در جریان حمله موشکی ضد زره از نوار غزه به سمت یک خودروی جیپ اسرائیلی به شدت زخمی شده اند.

در همین حال کانال دوازده تلویزیون رژیم صهیونیستی از هلاکت یکی از این سربازان خبر داد.

رژیم صهیونیستی مدعی به شهادت رساندن دو فرمانده اطلاعاتی حماس شد

شفقنا- ارتش رژیم صهیونیستی امروز(چهارشنبه) مدعی شدکه دو تن از نیروهای برجسته اطلاعاتی حماس را در جریان حملات هوایی به غزه به شهادت رسانده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آرتی، ارتش اسرائیل در این باره آورد: جنگنده های ما دو شخصیت اطلاعاتی برجسته حماس با نام های حسن کاوجی رئیس دایره امنیتی سرویس اطلاعات نظامی حماس و معاونش وائل عیسی رئیس دایره مبارزه با تجسس را کشتند.

ارتش اسرائیل پیشتر از بمباران اهدافی در نوار غزه خبر داده بود.

در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شماری از ساختمان های مسکونی تخریب شده است.

وزیر خارجه ترکیه: به دنبال صدور قطعنامه سازمان ملل درباره تجاوزات اسرائیل هستیم

شفقنا- مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که کشورش به دنبال صدور قطعنامه ای از سوی سازمان ملل متحد است تا تجاوزات اسرائیل به فلسطین را محکوم کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آرتی عربی، چاووش اوغلو به دنبال دیدار با فیصل بن فرحان ، همتای سعودی خود و انجام مذاکرات هیئت های سیاسی در چارچوب سفر رسمی به عربستان، مراتب قدردانی خود را نسبت به دعوت و حسن میزبانی همتای سعودی اش ابراز کرد.

وی افزود: « در موازات توسعه همکاری ها در روابط دو جانبه و تصمیم بر ادامه گفتگوها، به طور شفاف و واضح در مورد کیفیت توسعه همکاری هایمان در مسائل منطقه ای بحث و گفتگو کرده ایم».

وزیر خارجه ترکیه اشاره کرد که همتای سعودی خود را برای سفر به ترکیه دربازه زمانی آینده دعوت کرده و دیدارها و گفتگوهای خود را برای اتخاذ اقداماتی که جهت تقویت بیشتر روابط دو کشور لازم است ، ادامه خواهند داد.

چاووش اوغلو در مورد حوادث اخیر در قدس و غزه گفت: « به محکومیت اقدامات اسرائیل ادامه می دهیم، ملت ترکیه از ما انتظار دارد اقدامات روشن و ملموسی در این باره اتخاذ کنیم».

وی افزود:« در خلال نشست فوق العاده سازمان ملل متحد، قطعنامه ای در خصوص تجاوزهای اسرائیل صادر خواهیم کرد».

حملات پی در پی رژیم صهیونیستی به ساختمان های دولتی در نوار غزه

شفقنا- هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی بامداد امروز(چهارشنبه) ساختمان های دولتی را در نوار غزه به صورتی جنون آمیز هدف قرار دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از معا، «ایاد البزم» سخنگوی وزارت کشور در نوار غزه گفت: هواپیماهای جنگی رژِیم صهیونیستی همه ساختمان های مقر فرماندهی پلیس در نوار عزه را ویران کردند.

وی افزود: ساختمان هایی که بمباران شدند، مقر پلیس، وزارت کشور، اطلاعات، اداره گذرنامه، اداره آموزش، سایت های امنیت و حفاظت و ساختمان های دیگری در شهرهای نوار غزه بودند.

از سوی دیگر هواپیماهای اسرائیلی بیش از پنجاه حمله به استان خان یونس انجام دادند و ساختمان های دولتی در این استان را نیز هدف قرار دادند.

تخریب کامل ساختمان مجاور محل اقامت سفیر قطر در فلسطین اشغالی

شفقنا- خبرنگار شبکه آرتی عربی از هدف قرار گرفتن ساختمان چسبیده به محل اقامت «محمدالعمادی» سفیر قطر در فلسطین اشغالی و تخریب کامل آن در یکی از حملات فلسطینی ها خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آرتی، هنوز گزارشی درباره تلفات این حمله گزارشی مخابره نشده است.

سرایا القدس پیشتر از بمباران شهر عسقلان با حملات موشکی شدید خبر داده بود.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی هم گزارش داد که خط لوله سوخت رسانی بین ایلات و عسقلان براثر حملات موشکی از نوار غزه صدمه دیده است.

واکنش حضرت آیت الله سیستانی به حوادث جاری در فلسطین اشغالی / حمایت قاطع مرجعیت از مقاومت شجاعانه مردم فلسطین

شفقنا – در پی حوادث جاری در فلسطین اشغالی به ویژه در مسجد الاقصی و جنایات صورت گرفته از سوی اشغالگران اسرائیلی، دفتر حضرت آیت الله سیستانی بیانیه ای مهم صادر کرد.

به گزارش شفقنا متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مرجعیت دینی – بار دیگر – حمایت قاطع خود را از مردم سربلند فلسطین در مقاومت شجاعانه در برابر اشغالگران مورد تاکید قرار می دهد. اشغالگرانی که بر آن هستند تا بخش بیشتری از سرزمین های اشغالی را به چنگ آورند و ساکنان دیگری از قدس شریف را به مهاجرت اجباری وادارند.

مرجعیت دینی، ملت های آزاده را به حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین در بازپس گیری حقوق سلب شده فرا می خواند.

درگیری های خشونت آمیزی که این روزها در مسجدالاقصی و سایر سرزمین های اشغالی مشاهده می شود، بدون شک، نمایانگر میزان صلابت فلسطینیان در رویارویی با اشغال وحشیانه و تجاوزات مداوم است، و نشان می دهد که فلسطینیان به هیچ قیمتی از حق خود بر سرزمین های غصب شده کوتاه نمی آیند هرچند که بهای این فداکاری گران باشد.

از خداوند متعال می خواهیم که آنان را یاری کند و پیروزی خود را مددکار ایشان قرار دهد وهمانا که پیروزی فقط از جانب خداوند متعال و حکیم است.

٢٩/ ماه رمضان /١۴۴٢ هـ

شهردار شهر اللُّد: شهر صحنه جنگی داخلی میان اعراب و یهودیان است

شفقنا- شهردار صهیونیست شهر «اللُّد» گفت که این شهر صحنه جنگ داخلی میان ساکنان عرب و یهودیان است و نتانیاهو هرچه زودتر باید ارتش را وارد شهر کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از المیادین، ساکنان مسلمان شهر اللد (۳۸ کیثلومتری شمال غرب بیت المقدس) از روز گذشته در اعتراض به حملات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی به خیابان‌‌ها آمده‌اند و این شهر صحنه درگیری شدید مسلمانان و صهیونیست‌هاست.

در این خصوص شهردار این شهر گفت که نیروهای امنیتی دیگر کنترل اوضاع را از دست داده‌اند و شهر صحنه جنگ داخلی است و نتانیاهو هرچه سریعتر باید ارتش را وارد شهر کند.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که نتانیاهو در نشستی فوق العاده با وزرای جنگ و امنیت داخلی و کمیساریای کل پلیس رژیم صهیونیستی، ضمن بررسی اوضاع شهر اللد تصمیم گرفته است که نیروهای گردان مرزی را به شهر اللد اعزام کند.

آخرین آمار از جنگ غزه؛ ۳۰ شهید و ۲۰۳ زخمی؛ ۱۰ تن از شهدا کودک هستند

شفقنا- وزارت بهداشت غزه آخرین آمار یورش هوایی رژیم صهیونیستی به این منطقه را اعلام کرد و از شهادت ۳۰ تن از جمله ۱۰ کودک خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، در اطلاعیه وزارت بهداشت غزه آماده است که طی بمباران‌های شدید اماکن مسکونی و غیر نظامیان ۲۰۳ تن نیز زخمی شده‌اند.

شبکه‌های تلویزیونی نیز خبر داده‌اند که هم اکنون (بامداد چهارشنبه) غزه زیر شدیدترین حملات هوایی قرار دارد و کشتی‌های جنگی رژیم صهیونیستی نیز از دریا مناطق مسکونی را هدف قرار می‌دهند.

اسماعیل هنیه: اسرائیل بود که حمله را آغاز کرد؛ به دفاع از قدس ادامه می‌دهیم

شفقنا- اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی گفت که رژیم صهیونیستی در غزه کودکان را در منطقه «بیت حانون» هدف قرار داد و منازل مسکونی غزه را بمباران می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از الجزیره، او با باین اینکه تشکیلات خودگردان باید هماهنگی امنیتی و ارتباط خود با رژیم صهیونیستی را قطع کند، گفت که غزه به وطیفه خود رد قبال قدس عمل می‌کند و ارتباط غزه با قدس ارتباط میان مقاومت با هویت است.

اسماعیل هنیه افزود: «قدس آن زمانی پیروز شد که حنجره‌های مقدسی‌ها نام فرمانده محمد الضیف و گردان‌‎های مقاومت را صدا زدند. غزه همیشه در جایگاه صحیح خود قرار داشت، در جایگاه کمک رساندن به قدس و ما امروز فصل تازه‌ای از مقابله با دشمانان را تجربه می‌کنیم که از جنگ قدس سربلند و پیروز خارج شدیم.

هنیه ادامه داد: «درود به مقاومت در غزه که هنگامی که قدس از آنها یاری خواست برای قدس پیروزی به دست آوردند. مردم ما در نبرد قدس پیروز شد و با دفاع در “باب‌العامود” اشغالگران را به برچیدن موانع از سر راه مجبور کرد.»

او با بیان اینکه این اسرائیل بود که حمله را آغاز کرد و مقاومت مقصر نیست، از ارتباط با سازمان ملل و کشورهای مصر و قطر خبر داد.

نتانیاهو: تازه در ابتدای کار هستیم؛ به حملات شدید غزه ادامه می‌دهیم

شفقنا- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم به حملات هوایی شدید خود در غزه علیه حماس و جهاد اسلامی ادامه خواهد داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی عربی، بنیامین نتانیاهو همچنین مدعی شد که جنبش حماس و جهاد اسلامی هزینه گزافی را باید پرداخت کنند.

او سپس گفت که ارتش رژیم صهیونیستی در ابتدای عملیات خود قرار دارد و صدها هدف در غزه بمباران شده است.

از سوی دیگر «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت که تاکنون ۵۰۰ نقطه در غزه هدف قرار گرفته شده است و مدعی شد که حملات سهمگینی علیه حماس و جهاد اسلامی صورت گرفته و این تازه ابتدای راه است.

او همچنین ادعا کرد که ارتش صهیونیستی تصمیم دارد به قول وی آرامش را برای مدت طولانی در سرزمین اشغالی تثبیت کند و همچنان به بمباران ساختمان‌های غزه ادامه خواهد داد.

آمریکا: اسرائیل حق دفاع از خود را دارد

شفقنا- کاخ سفید امروز (سه شنبه) اعلام کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از راهکار تشکیل دو کشور در نزاع اسرائیل و فلسطین حمایت می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید حملات موشکی حماس و گروه‌های فلسطینی دیگر به اسرائیل را محکوم و تاکید کرد: اسرائیل حق دفاع از خود را دارد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما به خویشتن داری و آرامش دعوت می‌کنیم. اسرائیل حق دارد که از خود دفاع کرده و به حملات موشکی پاسخ دهد، مردم فلسطین نیز حق برخورداری از امنیت را دارند.

در همین راستا، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: قدس که شهری دارای اهمیت بسیار برای افراد با ایمان از اقصی نقاط جهان است، باید مکانی برای همزیستی باشد. تمرکز آمریکا در وهله نخست بر آرام کردن اوضاع است.

قطر آرزوی اتحاد کشورهای عربی برای مقابله با جنایت‌های جنگی صهیونیست‌ها کرد

شفقنا- قطر بر لزوم تصمیم‌گیری یکپارچه‌ از سوی کشورهای عضو اتحادیه عرب برای انجام تحرکی گسترده در نهادها و محافل بین‌المللی به منظور توقف «حملات اسرائیل، که بسیاری از آنها در سطح جنایات جنگی است»، تأکید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در جریان سخنرانی خود در جلسه فوق‌العاده شورای اتحادیه عرب که در سطح وزرای خارجه عرب به صورت مجازی برگزار شد، بر موضع ثابت کشورش در قبال عدالت مسأله فلسطین و حقوق مشروع ملت فلسطین از جمله حقوق دینی آنها و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

وزیر خارجه قطر همچنین خاطرنشان کرد که کشورش برای اعلام موضع یکپارچه عربی و کارآمد به منظور توقف این تجاوزات و نقض‌ها بر این نشست حساب باز کرده است تا مانع تکرار آن تجاوزات شود و حمایت از برادران فلسطینی را نشان دهد؛ آنهایی که به خاطر مقدسات دینی اسلامی و مسیحی مبارزه می‌کنند.

وی آرزو کرد، نتایج این نشست موضع عربی و فلسطینی را در محافل بین‌المللی تقویت کند و اقدامات عملی در سطح دیپلماسی بین‌المللی از سوی اتحادیه عرب و کشورهای عربی برای حمایت و حفاظت از ملت فلسطین اتخاذ شود.

محمد عبدالرحمن آل ثانی در ادامه عنوان کرد: ما در صفی واحد ایستاده‌ایم تا رویکرد معمول اسرائیل در وضع قوانین خارج از چارچوب قوانین بین‌المللی را ناکام بگذاریم.

وی ادامه داد، بمباران اخیر بی‌هدف رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که در نتیجه آن چندین غیرنظامی شهید و زخمی شدند و در میان آنها زنان و کودکان نیز بودند، تجاوز جنایتکارانه‌ای است که محکوم شدنی و مردود است و در بحرانی کردن اوضاع سهم به سزایی دارد.

شهرهای اسدود و عسقلان رژیم صهیونیستی هدف ۱۳۷ فروند موشک سنگین قرار گرفت

شفقنا- گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی مقاومت اسلامی (حماس) با اشاره به اینکه ظهر سه شنبه شهرهای اسدود و عسقلان رژیم صهیونیستی هدف ۱۳۷ فروند موشک سنگین قرار گرفت،‌ اعلام کرد: در حمله به این شهرهای فلسطین اشغالی از موشک سجیل استفاده شده است.

به گزارش ایرنا، این موشک با عبور از پدافند هوایی رژیم صهیونستی موسوم به سامانه گنبد آهنین، دقیقا به هدف اصابت کرده و شماری کشته و زخمی برجای گذاشته است.

این موشک از سرعت بالا و قدرت تخریبی بسیار زیادی برخوردار است و معادلات جنگی را تغییر داده است.

ابو عبیده سخنگوی گردان های القسام پیشتر گفته بود، ضربه موشکی که مقاومت امروز (سه شنبه) به دشمن وارد کرد، از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غره بزرگترین ضربه بوده است.

وی افزود: گردان های القسام ظهر امروز، ظرف پنج دقیقه مناطق اسدود و عسقلان را با ۱۳۷ فروند موشک سنگین هدف قرار داد.

گروه های مقاومت فلسطین پیش از این در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و بیت المقدس از حملاتی تحت عنوان، «سیف القدس» خبر داده بودند.

به گزارش رسانه ها، بر اثر حملات هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه دست کم ۲۶ فلسطینی از جمله ۹ کودک شهید و ۱۲۲ تن زخمی شدند.

اقدام‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی با محکومیت کشورها ، نهادهای بین المللی و سازمان های حقوق بشری مواجه شده است .

دیده بان حقوق بشر این حملات را وحشیانه خواند و خواستار تلاش جامعه بین المللی برای جلوگیری از ادامه آن شد.

 

آخرین خبرها از جنگ غزه؛ بزرگ‌ترین عملیات موشکی به تل آویو با شلیک ۱۳۰ فروند موشک سنگین/ هنیه: اسرائیل بود که حمله را آغاز کرد/ نتانیاهو: تازه در ابتدای کار هستیم+ فیلم و تصویر

لحظه با لحظه با اخبار فلسطین و قدس اشغالی| تجدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه/ ۲۹ شهید و بیش از ۱۳۰ زخمی / واکنش های مختلف بین المللی به تشدید تنش ها در قدس و نوار غزه

نظر شما