شناسهٔ خبر: 47199901 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توسط رییس جمهوری و از طریق ویدئو کنفرانس:

چهار طرح تولیدی و گردشگری در قشم افتتاح شد

قشم – ایرنا – رییس جمهوری روز پنجشنبه و از طریق ویدئوکنفرانس چهار طرح در حوزه‌های تولیدی و گردشگری را در منطقه آزاد قشم با اعتبار بیش از ۲ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال افتتاح کرد.

صاحب‌خبر -

۲ طرح صنعتی در حوزه تولید عطر، اودکلن و بسته‌بندی لوازم آرایشی و بهداشتی و توان اشتغال زایی برای ۴۵ نفر افتتاح شد.

یک واحد تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی با ظرفیت سالانه ۲۴ تُن عطر و اودکلن و بسته‌بندی ۴۵ تُن شامپو و محصولات دیگر، با سرمایه‌گذاری ۲۸۰ میلیارد ریال افتتاح شد که با بهره برداری از آن برای ۱۵ نفر فرصت شغلی به‌صورت مستقیم ایجاد شد.

همچنین یک شرکت تولیدکننده عطر و اودکلن با ظرفیت تولید سالانه ۴۵ تُن انواع عطر و اودکلن و با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد ریال و فرصت اشتغال ۳۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

۳۲۰ تخت به ظرفیت گردشگری قشم اضافه شد

حسن روحانی همچنین یک هتل با ظرفیت ۳۲۰ تخت اقامتی را با اعتباری افزون بر یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رساند.

این هتل چهار ستاره در ۹ طبقه ساخته شده که شامل ۶۰ واحد اقامتی در چهار طبقه، یک طبقه رستوران و سالن کنفرانس، سه طبقه تجاری و یک طبقه پارکینگ می‌شود.

بهره‌برداری از مرحله اول ساخت این هتل چهار ستاره، افزون بر ۷۵ نفر را در بخش‌های مختلف خانه‌داری، اداری و پرسنلی، مالی و حسابداری، فروش و بازاریابی، نگهبانی و آشپزخانه مشغول به کار کرد. 

فروشگاه  فرودگاه قشم آغاز به کار کرد

فروشگاه فرودگاه بین المللی قشم نیز با هدف انتقال دانش و تکنولوژی برندهای جهانی، توسط رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

این فروشگاه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی ایجاد شده که ظرفیت اشتغال ۱۲۰ نفر را داراست.

رییس جمهوری ۱۰ طرح شاخص تولیدی، شیلاتی، خدماتی و گردشگری قشم را به ارزش ۲۱ میلیون دلار و چهار هزار و ۷۳۷ میلیارد ریال روز پنج‌شنبه از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.

یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در سه مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با ۵۳ پروژه به اعتبار ریالی ۶۰ هزار و ۶۶۰ میلیاردی و ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و ۲۶۰ میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضورفعال داشته است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما