شناسهٔ خبر: 47201841 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همزمان با عید فطر ۱۰پروژه بزرگ به فرمان رئیس‌جمهور در قشم افتتاح شد

گروه استان‌ها – همزمان با عید سعید فطر ۱۰ پروژه مهم صنعتی و خدماتی در قشم با اعتبار ارزی ۲۱ میلیون دلار و ارزش ریالی ۴ هزار و ۱۰ میلیارد از طریق ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، همزمان با عید سعید فطر10 پروژه مهم صنعتی و خدماتی در قشم با اعتبار ارزی 21 میلیون دلار و ارزش ریالی 4 هزار و 10 میلیارد از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح شد، و حسن روحانی در این مراسم از قشم به عنوان یک منطقه مهم صنعتی و گردشگری کشور نام برد.

 مجموع تخت‌های اقامتی قشم به بیش از 11400 تخت رسید 

علی درویش‌پور در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: با افتتاح فاز نخست بخش هتلینگ مجموعه سارینا سنتر قشم، مجموع تخت‌های اقامتی این جزیره از 11 هزار و 100 تخت به بیش از 11 هزار و 420 تخت افزایش یافت.

وی افزود: یک‌هزار و 900 میلیارد ریال تنها در بخش هتل یکی از مجموعه تجاری خدماتی قشم از سوی بخش خصوصی هزینه شده است که شرایط اشتغال مستقیم برای 75 نفر را فراهم کرده که در بخش‌های مختلف خانه‌داری و اتاقداری، اداری و پرسنلی، مالی و حسابداری، فروش و بازاریابی، نگهبانی و آشپزخانه مشغول کار می‌شوند.

وی همچنین از بهره‌برداری دو طرح صنعتی در حوزه تولید عطر، اُدکلن و بسته‌بندی لوازم آرایشی و بهداشتی با هدف ایجاد محصولات صادرات محور با برندهای جدید جهت حضور در بازارهای منطقه و کمک به ارز آوری کشور خبر داد.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقبه آزاد قشم، این پروژه‌ها در مجموع با سرمایه‌گذاری 630 میلیارد ریالی انجام شده از سوی بخش خصوصی و با حمایت سازمان منطقه آزاد فعالیت خود را آغاز کردند.

وی یادآور شد: یکی از شرکت‌های تولیدکننده انواع محصولات آرایشی و بهداشتی قشم، با ظرفیت سالانه 24 تُن عطر و اُدکلن و بسته‌بندی 45 تُن شامپو و سایر محصولات از این نوع، با سرمایه‌گذاری 280 میلیارد ریال برای 15 نفر فرصت شغلی به‌صورت مستقیم ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: همچنین یکی دیگر از این شرکت‌های تولیدکننده انواع عطر و اُدکلن با ظرفیت تولید سالانه 45 تُن انواع عطر و اُدکلن و با سرمایه‌گذاری 350 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که برای 30 نفر فرصت اشتغال به همراه خواهد داشت.

به گفته رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، در چهارمین مرحله افتتاح طرح‌های پنج‌شنبه‌های امید ویژه مناطق آزاد کشور، همچنین یکی از فروشگاه‌های قشم واقع در فرودگاه بین‌المللی این منطقه آزاد با هدف انتقال دانش و تکنولوژی برندهای جهانی، به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: این فروشگاه درحوزه برندینگ با هدف انتقال دانش و تکنولوژی برندهای جهانی و مشارکت جامعه تجاری جزیره قشم و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ارزش  100 میلیارد ریال به بهره‌برداری و برای 120 نفر از نیروهای بومی نیز در جزیره فرصت اشتغال ایجاد می‌شود.

افتتاح سه شرکت آبزی پروری قشم در حوزه پرورش ماهی در دریا با ظرفیت تولید سالانه هشت هزار و 500 تن ماهی از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم در این برنامه ویدئوکنفرانسی با حضور رئیس جمهوری بود.

وی افزود: این شرکت‌ها از جمله پروژه‌های شاخص در حوزه پرورش ماهی در دریا هستند که با هدف تکمیل زنجیره آبزی پروری و صنایع شیلاتی، افزایش محصولات صادرات محور و تامین امنیت غذایی کشور، به دست رئیس جمهور افتتاح شد.

به گفته درویش‌پور، شرکت آبزیان دشت مروارید قشم، اشتغالزایی برای 31 نفر به همراه دارد و در فاز اول این پروژه چهار قفس هر یک به ظرفیت 125 تن با مجموع ظرفیت 500 تن در سال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی گفت: سه پروژه پرورش میگو با ظرفیت تولید سه‌هزار و 680 تن میگو با سرمایه گذاری 100 درصدی بخش خصوصی، نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور و دستیابی منطقه آزاد قشم به جایگاه خود در حوزه پرورش میگو دارد.

این مراسم با حضور استاندار هرمزگان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، امامان جمعه شیعه و اهل سنت قشم، فرماندار و سرمایه‌گذاران این 10 پروژه برگزار شد.

انتهای پیام/7558/س

نظر شما