شناسهٔ خبر: 47187646 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزیر امور خارجه:

سرکنسولگری ایران امروز در حلب افتتاح می‌شود

وزیر امور خارجه از افتتاح سرکنسولگری ایران در حلب با موافقت بشار اسد و وزارت امور خارجه سوریه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، در سفر به سوریه گفت: تشکر می کنم از دولت و مردم سوریه برای مهمان نوازی گرم و صمیمانه آنها و پیشاپیش عید سعید فطر را تبریک عرض می کنم. امروز دیداری با بشار اسد و فیصل مقداد داشتم و موضوعات دو جانبه، جهانی و منطقه ای را پیگیری کردیم.

او افزود: اهمیت انتخابات آینده در سوریه موضوع مشترک ایران و سوریه هست که در این زمینه اعتقاد داریم این انتخابات برای صلح، امنیت، ثبات و پیشرفت سوریه اهمیت بسیار دارد. ما آمادگی داریم که به عنوان ناظرین این انتخابات حضور داشته باشیم و امیدواریم که مردم سوریه با حضور خودشان در این انتخابات آینده خود نظم و امنیت در سوریه را تضمین کنند. امروز همچنین در خصوص وضعیت در قدس شریف و فلسطین و شکسته شدن همینه رژیم صهیونیستی در کنار جنایات این رژیم صحبت کردیم و اهمیت حمایت جامعه بین المللی از مردم فلسطین

وزیر امور خارجه بیان کرد: یک خبر بسیار مهم دارم و آن این است که با موافقت بشار اسد و وزارت امور خارجه سوریه ما امروز سرکنسولگری خود را در حلب افتتاح خواهیم کرد. امیدوارم که این اقدام باعث گسترش همکاری های اقتصادی، فرهنگی و تجاری بین ایران و سوریه شود.

ظریف تاکید کرد که در مورد وضعیت مناطق اشغالی و احتمال شدت گرفتن وضعیت صحبت کردیم. معلوم است که اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل با مقاومت روبه‌رو خواهد شد و این وظیفه جامعه بین‌المللی است که با مداخله، مانع ادامه تجاوزهای اسرائیل شود.

ظریف همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص روابط ایران و عربستان گفت: ما همواره آماده هستیم تا همکاری نزدیکی با عربستان سعودی داشته باشیم و مطمئنا از همکاری با برادران سعودی هم در دنیای عرب استقبال می‌کنیم. ما امیدواریم تا در ارتباط با عربستان سعودی همکاری صمیمانه‌ای برای ایجاد صلح و ثبات در یمن داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

  • گفتگوی تلفنی ظریف و فیصل مقداد
  • توییت وزیر خارجه ترکیه پس از دیدار با ظریف

برچسب‌ها:

نظر شما