شناسهٔ خبر: 47185249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون مدیریت پژوهش ملی حفاری خبر داد

ساخت ۶۰ قطعه مهم کاربردی حفاری در سال جاری

شایان حاجی‌نجف

معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران از هدف‌گذاری ساخت ۶۰ قطعه مهم کاربردی در صنعت حفاری در سال ۱۴۰۰ در این شرکت خبر داد.

صاحب‌خبر -

بهنود منصورنژاد  امروز (۲۲ اردیبهشت‌ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، ساخت ۶۰ قطعه مهم کاربردی در صنعت حفاری در سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این قطعات بر اساس اعلام نیاز مدیریت‌های عملیات حفاری، خدمات فنی، خدمات ویژه، نگهداری و تعمیرات، ابزار در گردش و  مدیریت تدارکات و امور کالا در تعامل با مراکز علمی و پژوهشی و سازندگان و صنعتگران داخلی برای اولین بار ساخت داخل خواهند شد.

معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه ساخت قطعات در دو بخش اجرایی و پشتیبانی پیگیری و دنبال می‌شود، افزود: اداره مهندسی و فناوری ساخت از جمله بخش‌های اجرایی است که در ارتباط مستمر با مدیریت‌های مختلف، نیازهای ضروری را دریافت و مراحل تهیه دانش فنی و واگذاری به شرکت‌های توانمند واجد شرایط را تا مرحله ساخت پیگیری و نظارت مستمر می‌کند.

منصورنژاد گفت: تاکنون در نتیجه تعامل سازنده و موثر میان صنعت و دانشگاه و مشارکت و هم‌افزایی فنی با مجموعه‌های مرتبط با ساخت، بیش از هفت هزار قطعه پرمصرف و کاربردی در صنعت حفاری بومی‌سازی شده است که با توجه به تفکیک و تنوع سازندگان و با احتساب تکثیر، بیش از ۲۲ هزار قطعه ساخته شده است.

وی افزود: در سال ۹۹ دستاورد تعاملات انجام‌شده با بخش‌های مختلف، ساخت داخل ۸۰ قطعه و تجهیز برای اولین بار در کشور بود که این تعداد، ۲۰ قطعه بیش از تعداد هدف‌گذاری شده در سال ۱۴۰۰ است.

منصورنژاد گفت: از جمله اقلام مهم و پرکاربرد، فیلترهای دیزل ژنراتور است که با همکاری جهاد دانشگاهی خوزستان دانش فنی آن تهیه و در هم‌افزایی با سازندگان بزرگ فیلتر در کشور، تولید داخل و پس از گذر از مراحل تست آزمایشگاهی، هم‌اکنون در مراحل نهایی تست میدانی قرار دارد.

معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی ایران تصریح کرد: ساخت شفت اصلی مربوط به تاپ درایو  "وارکو"  و  "ام  اچ"  که از قطعات بسیار مهم و حساس گرداننده فوقانی است، در نتیجه رایزنی و اخذ مجوز در قالب تولید بار اول از معاونت علمی فناوری نهاد ریاست جمهوری، از سوی دانشگاه‌ها و سازندگان توانمند داخلی نسبت به تهیه دانش فنی آن‌ها اقدام شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال، شاهد ساخت نمونه و تست میدانی دو شفت تاپ درایو  وارکو  و ام اچ باشیم.

معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی ایران افزود: ساخت بونت سیل (Bonnet Seal) یا درزگیر فلنج میانی و کمربند ایمنی دکلبان که از تجهیزات ایمنی بسیار مهم در عملیات حفاری است به سرانجام رسیده و قرار است در چرخه عملیات به کار گرفته شود. تجهیزات دورانی تجهیز  UBD نیز از دیگر تجهیزاتی است که در حال ساخت و گذراندن مراحل تعریف‌شده طبق دستورالعمل‌های مربوطه هستند.

انتهای پیام

نظر شما