شناسهٔ خبر: 47185236 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت منطقه‌ای برق باخترهشدار داد؛

تابستان بسیار سختی به لحاظ مصرف برق در پیش است/به‌هم خوردن تراز تولید و مصرف برق با استخراج رمز ارز

مدیرعامل شرکت منطقه‌ای برق باختر گفت: در سال جاری تابستان بسیار سختی به لحاظ مصرف برق در پیش است، چرا که علاوه بر کاهش بارش‌ها و محدودتر شدن استفاده از پتانسیل نیروگاه های برق آبی، شاهد افزایش دما، شرایط کرونایی و همچنین استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز هستیم، که تمامی این اتفاقات باعث شده تا تراز تولید و مصرف بر هم خورده و منفی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرهاد شبیهی در جلسه شورای پایایی سال ۱۴۰۰ در شرکت منطقه ای برق باختر در اراک که با حضور غلامعلی رخشانی‌مهر معاون هماهنگی توزیع شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران برگزار شد، افزود: ذخایر سدها به دلیل کاهش نزولات آسمانی کاهش یافته و میزان مصرف نیز با افزایش دما به میزان قابل توجهی بالا رفته است. مدیریت این شرایط نیازمند همکاری مسئولین، دستگاه‌های اجرایی، مشترکان خانگی، صنایع و کشاورزان است.

وی ادامه داد: در حوزه خانگی مسئله جابه‌جایی مصارف غیرضروری یا پرمصرف به ساعت غیرپیک بسیار کمک می‌کند تا دست کم میزان خاموشی ها به حداقل ممکن رسیده و مشترکان از استمرار خدمات استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت منطقه‌ای برق باختر اظهار داشت: بیش از 50 هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و توزیع و شبکه انتقال برق باختر در حوزه 3 استان مرکزی، همدان و لرستان وجود دارد که تمامی این موارد را نمی‌توان مدیریت کرد و از مردم انتطار می‌رود اگر جایی مسایل در مورد رمز ارزها و برق های غیر مجاز و استفاده های نامتعارف را مشاهده کردند گزارش کنند.

نظر شما