شناسهٔ خبر: 47182069 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عملیات اجرایی احداث خط 10 متروی تهران آغاز شد

شهردار تهران با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین بخش از خط 10 متروی تهران گفت: حمل و نقل عمومی در پایتخت چندان مورد پشتیبانی دولت قرار نگرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، پیروز حناچی شهردار تهران امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت نخستین قطعه از خط 10 متروی تهران اظهار داشت: امیدواریم با احداث این خط، ترافیک شمال  تهران به موازات بزرگراه شهید همت و زین‌الدین تعدیل شود.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از مدیریت شهری به طور متوسط 10 کیلومتر در سال به خطو ط مترو اضافه کرده‌ایم، گفت: شرایط اقتصادی به هر حال حاد بوده و مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا و کرونا نیز پیش آمده بود، ولی با این وجود اقدامات لازم را جهت توسعه حمل و نقل عمومی انجام دادیم. 

وی ادامه داد: البته معتقدیم که حمل و نقل عمومی تهران موضوعی حاکمیتی است و به اندازه اهمیت آن مورد پشتیبانی دولت قرار نگرفت. 

حناچی گفت: 30 ایستگاه مترو تا پایان این مدیریت شهر  به طورکلی به بهره‌برداری رسیده و قرارداد ساخت 630 واگن با چین منعقد شده و در تلاشیم 400 واگن را حداکثر توان ساخت داخل به نتیجه برسانیم. 

شهردار پایتخت در مورد واردات اتوبوس‌های برقی اظهار داشت: اولین بخش از اتوبوس‌های برقی به زودی وارد کشور می‌شود و یکی از خطوط اصلی و بی‌آر‌تی با این اتوبوس‌ها مجهز خواهد شد. 

وی بیان داشت: 10 درصد آلودگی هوا به موتورسیکلت‌ها بازمی‌گردد که برقی شدن آنها در هوای تهران ایجاد خواهد کرد. 

وی خاطرنشان کرد:‌ در این دوره تصویب طرح جامع ریلی تهران را در دستورکار قرا  دادیم که این موضوع اهمیت‌ حرکت‌های سلیقه‌ای را در آینده به حداقل می‌رساند و  یک مرجع تصویبی خود در هماهنگی با بقیه برنامه‌ها محسوب می‌شود. 

وی در مورد اتصال مترو شهرهای اقماری به تهران گفت: متروی تهران به هشتگرد وصل شده. موضوع پرند را هم در دستورکار داریم و بر همین اساس ایستگاه فرودگاه امام خمینی(ره) به زودی به پرند متصل می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما