شناسهٔ خبر: 47182920 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیریت شهری در چهار سال گذشته چند کیلومتر مترو ساخت؟

رئیس شورای شهر تهران گفت: طی چهار سال گذشته، مدیریت شهری 40 کیلومتر مترو ساخته و حدود 30 ایستگاه جدید نیز به بهره‌برداری رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط 10 متروی تهران اظهار داشت: طی سالهای گذشته تاکنون 230 کیلومتر مترو در تهران ساخته شده؛ یعین متوسط سالی 5 کیلومتر به خطوط مترو اضافه شده است و در صورتی که ما اقدامات را طی این سالها دو برابر می‌کردیم، در حال حاضر شبکه کامل مترو براساس طرح جامع حمل و نقل ریلی داشتیم. 

وی با بیان اینکه در طول چهار سال گذشته یکی از اولویت‌های شورای پنجم توسعه حمل و نقل عمومی و کنترل آلودگی هوا بوده است، گفت: در این مدت بیش از 26 ایستگاه مترو افتتاح شده که چهار ایستگاه جدید هم به زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. 

هاشمی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که برای توسعه خطوط مترو وجود داشته، استفاده از دستگاه‌های حفار اتوماتیک بوده که من در گذشته هم پیگیری کردم تا پیمانکاران این دستگاه‌ها را خریداری کنند و در احداث  خطوط مدنظر قرار دهند. 

وی بیان داشت: در حال حاضر 3 دستگاه حفار مکانیزه بیکار مانده و یکی از آنها امروز در عملیات احداث خط 10 به کار گرفته شد و من خواستارم که دو دستگاه دیگر نیز طی چهار ماه باقی‌مانده از عمر مدیریت شهری، در پروژه‌ها به کارگیری شود. 

وی در ادامه با بیان اینکه امروز در زمینه اشتغال و معیشت رشد کم اقتصاد سبب شده وضعیت زندگی مردم سخت شود، گفت: برنامه ششم اکنون به انتها رسیده و باید برنامه هفتم سیاست‌ها ابلاغ و به دولت ارائه شود و اقدامات لازم اجرایی شود، چرا که اگر رشد اقتصاد نباشد، تولید، اجرای طرح‌ها و ایجاد اشتغال دچار مشکل می‌شود. 

هاشمی تأکید کرد: در چهار سال گذشته 40 کیلومتر مترو ساخته شده و شورا از عملکرد شهرداری در احداث خطوط مترو رضایت دارد. 

انتهای پیام/

نظر شما