شناسهٔ خبر: 47180561 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون هماهنگی توانیر عنوان کرد:

عبور از پیک مصرف برق نیرمند همراهی مردم و مسئولان

رخشانی مهر گفت: عبور از پیک بار برق نیازمند برنامه ریزی دقیق و منسجم و همراهی مردم و مسئولان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در نشست شورای پایایی سال ۱۴۰۰ در شرکت برق باختر در اراک گفت: عبور از پیک بار مصرف برق نیازمند یک برنامه ریزی دقیق و منسجم و همرامی مردم و مسئولان است.

رخشانی مهر با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و گرمای زودرس افزود: دمای هوا بطور میانگین در فروردین ماه امسال نسبت به سالهای گذشته 5 درجه گرمتر شده و از طرفی به‌دلیل کاهش بارش‌های بهاری چاه های کشاورزی نیز زودتر از سال‌های قبل فعالیت خود را آغاز کردند.

او اضافه کرد: این امر موجب مصرف برق کشور در ۲ ماه گذشته و رشد ۲۳ درصدی مصرف شده است و تداوم این رفتار مصرف بدون اعمال راهبردهای صرفه‌جویی چالش‌زا است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر بیان کرد: مصرف برق در بخش صنایع کشور نیز ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته که این آمار برای حوزه صنعت غیرمتعارف است.

او ادامه داد: عبور از وضعیت شکننده کنونی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌تر و همکاری مشترکان انرژی است و باید مدیریت مصرف به صورت آگاهانه در تمامی بخش‌ها اعمال شود.

رخشانی‌مهر تصریح کرد: مصارف خانگی و وسایل سرمایشی به‌خصوص در جنوب کشور به‌دلیل گرمای شدید زودتر از سال گذشته وارد مدار شدند.

او تاکید کرد: جبران تداوم مصرف بی‌رویه انرژی یا باید از طریق خاموشی دادن به مشترکان باشد و یا با مدیریت بهینه مصرف و همراهی هدفمند مردم سطه مصرف کاهش یافته و تعادل در تولید و مصرف برق ایجاد شود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: علاوه بر این به‌دلیل کاهش نزولات آسمانی بخشی از ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی کشور امسال در اختیار نیست و بر همین اساس ۳۶ درصد از منابع آبی کشور کمتر شده و با کاهش فعالیت نیروگاه‌های برق‌آبی، تراز تولید و مصرف به میزان چهار هزار مگاوات کمتر شده است.

او افزود: حدود ۲۶ هزار مگاوات از ۶۰ هزار مگاوات برق مورد نیاز در پیک تابستان فقط صرف وسایل سرمایشی می‌شود و از مشترکان برق انتظار می‌رود کولرهای اضافی را از مدار خارج و کولرهای گازی را نیز روی دمای ۲۴ یا ۲۵ درجه به بالا تنظیم کرده و کولرهای آبی را در دور کند استفاده کنند.

امسال تابستان بسیار گرمی را در پیش داریم

شبیهی مدیرعامل برق منطقه ای باختر هم گفت: امسال تابستان بسیار گرمی را در پیش داریم و به دلیل کاهش نزولات آسمانی و بارشها ذخایر سدها کم شده و با افزایش دما میزان مصرف برق بالا رفته است

شبیهی افزود: برنامه های مدیریت مصرف امسال بصورت ویژه و با تمرکز روی مشترکین دنبال می شود وحمایت مسئولان، همراهی دستگاه های اجرایی و مشترکین خانگی که بحث جابجایی بارمصارف غیر ضرور یا پرمصرف به ساعات غیرپیک انتظار می رود تا مردم بتوانند از استمرار خدمات ما استفاده کنند.

او اضافه کرد: بیش از متوسط ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر شبکه فشار، شبکه توزیع و شبکه انتقال در منطقه برق باختر در حوزه سه استان مرکزی، همدان و لرستان است که مدیریت آن با همراهی مردم امکان پذیر است و به تنهایی نمی‌توان مدیریت کرد.

مدیرعامل برق منطقه ای باختر همچنین از مردم خواست تا هرگونه استفاده از برق های غیرمجاز، استفاده از رمز ارزها ، استفاده نامتعارف و مواردی این چنینی را به ما اعلام کنند و امیدواریم با یک همراهی، همدلی و انسجام بتوانیم امسال به خوبی از این پیک عبور کنیم.

انتهای پیام / ج

نظر شما