شناسهٔ خبر: 47174922 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان خبر داد:

راه اندازی شعب ویژه جرایم انتخاباتی در زنجان

صادقی نیارکی از راه اندازی شعب ویژه جرایم انتخاباتی در تمامی حوزه‌های قضایی استان زنجان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان دیروز سه شنبه در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان زنجان، گفت: با نزدیک شدن به انتخابات باید زمینه مشارکت حداکثری مردم در این دوره نیزفراهم شود.

او افزود: ترک فعل از سوی مسئولان دستگاه‌ها و انجام ندادن وظایف قانونی که موجبات نارضایتی مردم را فراهم می‌کند از هیچ‌کس و هیچ مسئولی پذیرفتنی نیست و دادستان زنجان و دبیرخانه ستاد بایستی در صورت مشاهده برخورد قاطع و قانونی با متخلفان داشته باشند.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان زنجان ادامه داد: احصاء و بهره‌گیری از مشکلات و تجربیات دوره‌های پیشین در برگزاری انتخابات برای انجام اقدامات پیشگیرانه امری مهم و ضروری است؛ چراکه افرادی که درصدد ایجاد درگیری و مشکل در انتخابات هستند که با پیشگیری می‌شود این مسئله را کنترل کرد، اما اگر در این میان افرادی به عنوان پیاده نظام دشمن باشند، اقدام و برخورد قاطع و قانونی بدون ملاحظه و اغماض انجام خواهد شد.

رییس‌کل دادگستری استان زنجان از ایجاد شعب ویژه جرایم انتخاباتی در همه حوزه‌های قضایی استان زنجان خبر داد و گفت: گزارش تخلفات و تشکیل پرونده بایستی بلافاصله به شعب رسیدگی‌کننده، ارسال شود تا در اسرع وقت بررسی های لازم و اقدامات قانونی به عمل آید.

او ادامه داد: تدوین منشور انتخابات برای نامزد‌های شورا‌های شهر و روستا نیز بایستی در دستور کار دبیرخانه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی قرار گیرد.


انتهای پیام/م

نظر شما