شناسهٔ خبر: 47155772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جامعه تخصصی هنرمندان صنایع‌دستی استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود

گروه استان‌ها- مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی از راه‌اندازی جامعه تخصصی هنرمندان صنایع‌دستی استان مرکزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

مصطفی مرزبان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم دراراک، با اشاره به نشست هم‌اندیشی با هنرمندان شهرستان اراک اظهار داشت: درحالی که سال 1400 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نام‌گذاری شده، به دنبال رفع موانع در مسیر کاری هنرمندان صنایع‌دستی استان مرکزی هستیم.

وی افزود: اخیرا موانع و مشکلاتی برای هنرمندان فعال در سرای مهر بازار تاریخی اراک ایجاد شده بود که با هم‌اندیشی صورت گرفته بخشی از مشکلات حل شد و مقرر شد که نماینده‌ای از سوی هنرمندان تعیین شود تا پیگیر امور باشد.

مرزبان بیان کرد: محل فعالیت هنرمندان صنایع‌دستی حاضر در سرای مهر با سفره‌خانه سنتی پارسیان یک ورودی مشترک دارد که این امر رفت و آمد و ورود و خروج را دچار مشکل کرده و همین طور مسائل در خصوص موارد نظافتی و انشعاب برق و شلوغی ناشی از جشن‌ها و تجمعات سفره‌خانه طرح و مورد بررسی در این جلسه قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی ادامه داد: به منظور رفع این مشکلات تصمیم بر این شد که با معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در جهت رفع مشکلات هم‌اندیشی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه مسئله راه‌اندازی جامعه تخصصی هنرمندان صنایع‌دستی استان نیز مطرح و مقرر شد که از هر شهرستان یک نماینده از سوی هنرمندان مشخص شود و در شهرستان اراک به دلیل وسعت و تعداد هنرمندان دو تا سه نماینده معرفی می‌شود.

مرزبان اضافه کرد: با این اوصاف و تصمیم، مقرر شد تا به اهداف این جامعه تخصصی دست یابیم و امیدواریم امسال با تلاشی که صورت می‌گیرد مشکلات هنرمندان رفع شود.

انتهای پیام/711/ی

نظر شما