شناسهٔ خبر: 47065014 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زندانیان استان مرکزی آموزش‌های صنایع دستی را فرامی‌گیرند

گروه استان‌ها- مدیرکل صنایع دستی استان مرکزی با بیان اینکه زندانیان استان آموزش‌های صنایع دستی می‌بینند از آموزش سالانه ۱۰۰۰ نفر در زندان‌های استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مصطفی مرزبان پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست با مسئولان امور زندان‌های استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به نتایج جلسه اظهار داشت: یکی از اقدامات میراث فرهنگی استان مرکزی برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای توانمندسازی بوده که خوشبختانه مسئولان سازمان زندان‌های استان از این اقدامات اظهار رضایت داشته‌اند.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی براساس توافق صورت گرفته، دوره‌های آموزشی برای زندان‌ها در شهرهای مختلف اراک، خمین، ساوه، دلیجان و تفرش همچنین بند نسوان و کانون اصلاح و تربیت تدوین و به مرحله اجرا درآمد.

مرزبان تصریح کرد: هرساله بین هشتصد تا هزار نفر در زندان‌های استان مرکزی آموزش‌های مربوط به صنایع‌دستی شامل رشته‌هایی چون گلیم‌بافی و قلاب‌بافی برای بند نسوان و آموزش میناکاری، معرق، منبت و تراش سنگ‌های قیمتی برای مردان را می‌بینند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: امسال اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان متعد شده تا برای ایجاد اشتغال برای اداره کل زندان‌ها، دوره‌های آموزشی را به میزان سال 99 و نیز بیشتر اجرایی کند که سنوات قبل آمادگی خود برای ارائه آموزش‌ها را اعلام کردیم.

مرزبان ادامه داد: یکی از مهمترین مسائل عرضه و فروش تولیدات بوده که در این راستا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از فضاهای موجود مانند مکان نگارخانه استاد واشقانی و بازارچه‌های صنایع‌دستی استان برای فروش آثار تولیدی استفاده می‌کند.

وی اضافه کرد: بنابراین با برنامه ریزی صورت گرفته و اقدامات انجام شده زندانیان پس از آزادی از زندان می‌توانند اشتغال‌زایی داشته و در یکی از رشته‌های صنایع‌دستی مشغول به کار باشند.

انتهای پیام/711/ ت

نظر شما