شناسهٔ خبر: 47151367 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امیر شیخ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ماموریت ارتش تربیت رزمندگان ماهر برای روز حادثه است / تمرکز بیشتر آجا بر روی علوم نوپدید و شناسایی تهدیدات جدید

معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران رسالت این بخش در ارتش را تبیین کرد.

صاحب‌خبر -

امیر سرتیپ علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت علم و دانش در این نهاد گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان نهادی که در حوزه دفاع و ماموریت دفاعی فعالیت می‌کند با تقدم تربیت و آموزش، پرورش انسان‌ها برای روز حادثه را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: ۹۹ درصد تلاش ما در حوزه آموزش باید برای یک درصد روز حادثه‌ای باشد که عنصر رزمنده بتواند در پاسخ به تهدید، توانا و قابل در شان ملت ظاهر شود. علت تمایز حوزه آموزش در ارتش و نیرو‌های مسلح به این علت متمایز است که تقدم تربیت و پرورش انسان را برعهده دارد.  

معاون تربیت و آموزش ارتش اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران و نظام تربیت و آموزش آن با هویت تربیتی و پرورشی، نیروی رزمنده لازم را برای دفاع از کشورمان و حفظ نظام جمهوری اسلامی را پوشش می‌دهد؛ لذا رسالت اصلی، آموزش تربیت انسان‌هایی است که بتوانند ماموریت‌های سازمانی را به خوبی انجام دهند.

امیر سرتیپ شیخ درباره تفاوت دانشگاه‌های ارتش با سایر دانشگاه‌ها نیز تصریح کرد: نقش معلمی، فرماندهی و رهبری در ارتش جمهوری اسلامی ایران قدری متفاوت است و از همه مهم‌تر نقش الگویی در حوزه فرماندهان یک تعریف واحد دارد. من هنوز هم به عنوان یک استاد در هنگام صحبت با دانشجویان خود که امروز به درجه سرتیپی نیز رسیده اند مشاهده می‌کنم که هنوز حس دانشجوی سال یکم و فرمانده را دارند که نشان از ارتباط عاطفی بین اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های ارتش است.  

وی ادامه داد: در سال جدید تمرکز بیش از پیش ما بر روی علوم نوپدید و رصد تهدیدات جدید و همچنین متناسب‌سازی آموزش‌ها با این حوزه‌ها خواهد بود. 

انتهای پیام/

نظر شما