شناسهٔ خبر: 47151297 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آقازاده در دیدار با تشکل‌های کارگری ساوه:

مشکلات کارگری با عمل دستگاه‌ها به بیانات رهبری به حداقل می‌رسند

استاندار مرکزی گفت: اگر دستگاه‌های اجرایی بیانات رهبری را عملیاتی کنند مشکلات کارگری به حداقل می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید علی آقازاده استاندار مرکزی در نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری در ساوه گفت: در بیانات اخیر رهبری مسایل و مشکلات کارگری به خوبی تبیین شده است و اگر همه‌ی قوا و دستگاه‌های اجرایی این دستورات را عملیاتی کنند، قطعا مشکلات این قشر به حداقل خواهد رسید.

آقازاده افزود: در اسفند سال ۹۷ شمار کارگران دارای حقوق معوق در استان مرکزی ۷ هزار و ۵۰۰ نفر بود که این آمار در زمان مشابه سال بعد به ۵ هزار و در اسفند سال گذشته به یک هزار و ۴۵ مورد رسید.

او اضافه کرد: طبق آخرین آمار در پایان فروردین امسال در سطح استان تنها ۳۵۰ کارگر با مشکل حقوق معوقه مواجه هستند که این مساله نشان از کارنامه موفق استان مرکزی در این زمینه دارد.

استان مرکزی رتبه برتر در شاخص‌های عملکردی وزارت صمت

استاندار مرکزی با اشاره به کسب رتبه برتر استان مرکزی در شاخص‌های عملکردی وزارت صمت در سال گذشته ادامه داد: روز گذشته اتاق صنایع، معادن و کشاورزی ایران، استان مرکزی را بعنوان رتبه نخست کشور در ایجاد فضای کسب و کار معرفی کرد و حتی سرمایه گذاران را به حضور در این استان ترغیب کرده است.

او ادامه داد: هرچند تحریم‌های ناخواسته‌ی جمهوری اسلامی ایران موجب بروز مشکلات فراوانی برای مردم شده، اما نباید منکر کم کاری دستگاه‌های اجرایی در ضعف عملکرد آن‌ها شد.

آقازاده اظهار کرد: باید اذعان کرد که ۸۰ درصد فشار‌های داخلی، ریشه‌ی تحریم‌های ظالمانه‌ی برای کشور بوده که اینک با زمزمه‌های رفع تحریم موجب کاهش ۲۰ درصدی نرخ ارز شده است.

تدوین سند پساتحریم در استان مرکزی

وی از تدوین سند پساتحریم در استان مرکزی خبر داد و گفت: در این منشور خود را برای دوران پس از تحریم آماده می‌کنیم و به عنوان یک اقدام راهبردی، جلوتر از بقیه استان‌های کشور، در حال برنامه ریزی و جمع بندی پیشنهادات و نظرات هستیم.

استاندار مرکزی عنوان کرد: تلاش داریم موانع احتمالی برای تولیدکنندگان داخلی را برداریم تا صنعتگرانی که با توجه به فرصت تحریم به تولید کالا‌های خود پرداختند، به واسطه‌ی حضور رقبای خارجی، دچار زیان‌های کلان نشوند.

او درخصوص توجه به تقویت و تشکیل شورا‌های اسلامی کارگری در واحد‌های صنعتی هم بیان کرد: با وجود فعالیت ۶ شورا در ساوه، این وضعیت زیبنده قطب صنعتی کشور نیست تو لاش خواهیم کرد برای دستیابی به خروجی مناسبی که به نفع کارگر و کارفرما باشد و این شاخص ارتقا یابد.

دشمن به دنبال نه گفتن مردم به انتخابات است

آقازاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ۲۸ خردادماه اضافه کرد: دشمن به دنبال نه گفتن مردم به انتخابات است، اما حضور دشمن شکنانه و انتخاب فرد اصلح با گرایش‌ها و سلایق سیاسی مختلف، توطئه دشمن را خنثی می‌کند و منجر به تقویت اقتدار کشور خواهد شد.

او تاکید کرد: نباید تن به خواسته دشمن داده و انتخابات را تحریم کنیم بلکه باید با هوشیاری تمام و بصیرت کامل با وجود همه مشکلات معیشتی و اقتصادی در این حماسه سیاسی مشارکت داشته باشیم و برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام بیفزاییم.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه ساوه هم در این جلسه گفت: مسئولین برای رفع مشکلات کارگری و تضمین امنیت شغلی آنان، بیش از گذشته تلاش کنند تا با هم افزایی با کارفرمایان شاهد شکوفایی بیش از گذشته‌ی اقتصادی در کشور باشیم.

قرارداد‌های موقت کارگری خطری برای امنیت شغلی کارگران

میرزایی دبیر خانه کارگر ساوه و زرندیه هم گفت: قرارداد‌های موقت کارگری موجب به خطر افتادن امنیت شغلی کارگران در واحد‌های صنعتی شده و در شرایط کنونی نگرانی‌هایی بابت رویکرد صنعتگران کشور به استفاده از کارگران خارجی وجود دارد که لازم است مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

میرزایی افزود: احیای فعالیت سه جانبه کارگر، کارفرما و دولت برای حل مشکلات جامعه کارگری و استفاده از نظر جامعه کارگری برای تصمیم گیری‌ها می‌تواند به طور واقع بینانه‌ای در کاهش مشکلات این قشر موثر باشد.

تقویت و تشکیل شورا‌های اسلامی کارگری در واحد‌های صنعتی، ساماندهی وضعیت محور دسترسی به شهر صنعتی کاوه و اختصاص زمین در قالب طرح اقدام ملی مسکن جهت احداث واحد‌های مسکونی برای کارگران در راستای کاهش قیمت مسکن در ساوه، از مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست دو ساعته بود.

حضور در مراسم محفل انس با قرآن و تجلیل از فعالین و حافظین قرآنی در مسجد شهر صنعتی کاوه از دیگر برنامه‌های استاندار مرکزی در سفر به ساوه بود.

انتهای پیام / ج

نظر شما