شناسهٔ خبر: 47132415 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اسناد تاریخی میراث هویتی برای فعالیت های علمی و پژوهشی است

استاندار گیلان گفت: اسناد تاریخی، میراث هویتی و نگهداری از آنها، وظیفه‌ ملی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع ، استاندار گیلان  در وبینار اسناد ملی و میراث مکتوب؛ اسناد تاریخی را میراث هویتی و نگهداری از آن‌ها را وظیفه‌ای ملی دانست و بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های فن آورانه برای ثبت و ضبط میراث مکتوب و نیز انجام فعالیت‌های پژوهشی و علمی برای نمایش بالندگی فرهنگی گیلان تأکید کرد.

او ،  در این وبینار که به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران (منطقه شمال کشور) و با سخنرانی تعدادی از پژوهشگران و نویسندگان در فضای مجازی برگزار شد، گفت: اسناد تاریخی به‌عنوان میراث هویتی، دوران گذشته ما را نمایان می‌کند و در عین حال مسیری از توسعه را برای آینده نشان می‌دهند.

استاندار گیلان افزود: این میراث، نمایانگر آن است که هر اندیشه، از چه سرچشمه‌ای ریشه گرفته و توانسته به‌عنوان یک ایده، مطرح شود.

زارع ،  اسناد را عاملی موثر در روشن کردن زوایای مختلف تاریخی دانست و گفت: برای آنکه روایتی مستند و مبتنی بر واقعیت، از گذشته جامعه خویش داشته باشیم، باید به این اسناد توجه کنیم.

او  افزود: شمار اسنادی که در آرشیو ملی کشور‌ها نگهداری می‌شود، شاخص توسعه فرهنگی است و همین مولفه، گویای اهمیت و البته جایگاه اسناد ملی است.

استاندار گیلان نگهداری از این اسناد تاریخی را وظیفه همگانی اعلام کرد که باید نسل به نسل، بازگو و منتقل شود.

زارع ،  با تبریک ۱۹ اردیبهشت روز اسناد ملی و میراث مکتوب به همه دوستداران، علاقمندان و حافظان سرمایه‌های گرانبها و بزرگ بشری گفت: انتظار دارم آگاهی‌های عمومی در تبیین اهمیت جایگاه اسناد ملی، افزایش یابد و همه مردم برای نگهداری از این اسناد، تلاش کنند.

او  تصریح کرد: انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی؛ گامی برای پیشرفت گیلان به عنوان سرزمینی‌ست که کانون تحولات تاریخی و تمدنی بوده و تلاشی برای نمایش بالندگی فرهنگی به شمار می‌آید.

 

انتهای پیام/م.ع

نظر شما