شناسهٔ خبر: 47131765 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار گیلان در پیام تصویری به وبینار اسناد ملی و میراث مکتوب؛ پلی به آینده مطرح کرد؛

نمایش بالندگی فرهنگی گیلان با انجام فعالیت‌های پژوهشی و علمی

استاندار گیلان اسناد تاریخی را میراث هویتی و نگهداری از آنها را وظیفه‌‌ای ملی دانست و بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های فنآورانه برای ثبت و ضبط میراث مکتوب و نیز انجام فعالیت‌های پژوهشی و علمی برای نمایش بالندگی فرهنگی گیلان تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، ارسلان زارع در پیامی تصویری به وبینار اسناد ملی و میراث مکتوب؛ پلی به آینده که به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران (منطقه شمال کشور) با سخنرانی شماری از پژوهشگران و نویسندگان در بستر فضای مجازی برگزار شد؛ اظهار داشت: اسناد تاریخی به‌عنوان میراث هویتی، سیری از گذشته ما را نمایان می سازند و در عین حال مسیری از توسعه را برای آینده نشان می دهند.
وی ادامه داد: این میراث، نمایانگر آنست که هر اندیشه، از چه سرچشمه‌ای ریشه گرفته و توانسته به‌عنوان یک ایده، مطرح شود.
استاندار گیلان اسناد را دارای نقش موثری در روشن کردن زوایای مختلف تاریخی عنوان و اضافه کرد: برای آنکه روایتی مستند و مبتنی بر واقعیت، از گذشته جامعه خویش داشته باشیم؛ باید به این اسناد توجه کنیم.
وی بیان داشت: شمار اسنادی که در آرشیو ملی کشورها نگهداری می شود، شاخصی از نظر توسعه فرهنگی است و همین مولفه ، گویای اهمیت و البته جایگاه اسناد ملی است.
زارع همگان را موظف به نگهداری از این اسناد ذکر و آن را وظیفه ملی دانست که باید نسل به نسل، بازگو و منتقل شود.
وی با تبریک 19 اردیبهشت ماه روز اسناد ملی و میراث مکتوب به همه دوستداران، علاقمندان و حافظان سرمایه‌های گرانبها و بزرگ بشری گفت: انتظار دارم آگاهی های عمومی در تبیین اهمیت جایگاه اسناد ملی، افزایش یابد چراکه بایسته است همه مردم خود را در قبال سندهای تاریخی مسئول بدانند و برای پاسداشت آنها، اهتمامی جدی بورزند.
استاندار گیلان افزود: استفاده از ظرفیت‌های فنآورانه برای ثبت و ضبط اسناد تاریخی و نیز بهره گیری از نخبگان دانشگاهی برای انجام فعالیت های علمی و پژوهشی؛ گامی در تعالی بیش از پیش گیلان به‌عنوان سرزمینی‌ست که کانون تحولات تاریخی و تمدنی بوده و تلاشی برای نمایش بالندگی فرهنگی به شمار می آید.

نظر شما