شناسهٔ خبر: 47128173 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

الکاظمی : ایران واقع گرا و حامی دولت عراق است

تهران - ایرنا- "مصطفی الکاظمی" نخست وزیر عراق یکشنبه شب گفت: ایرانی‌ها ثابت کردند، واقع‌گرا هستند و تلاش می‌کنند از دولت حمایت کنند و مانع این شوند که شبه نظامیان آن را تضعیف کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، الکاظمی که با شبکه الجزیره سخن می‌گفت،  در خصوص نامزدن نشدن  در انتخابات توضییح داد  : تصمیم به کناره‌گیری در  انتخابات از همان لحظه نخست [نخست وزیری‌ام] گرفته شده است و هیچ فشاری برای این که برای انتخابات نامزد شوم، وجود ندارد.

وی  در خصوص روابط میان بغداد و اربیل [اقلیم کردستان] هم گفت: روابط ما امروز در دوران طلایی خود قرار دارد و با رهبران کردستان تلاش کردیم سوء تفاهمات موجود میان بغداد و اربیل برطرف شود.
وی افزود:نیازمند اعتمادسازی میان کردها و عرب‌ها برای حل بحران مناطق مورد مناقشه هستیم و هیأتی هفته جاری برای حل این بحران راهی اقلیم می‌شود.

درخصوص هتاکی‌های رژیم صهیونیستی نیز گفت: جنایت‌های اسرائیل علیه ملت فلسطین و جلوگیری مسلمانان از رسیدن به مقدسات خود را به شدت محکوم می‌کنیم.

وی همچنین خواستار دفاع از محله‌های تاریخی فلسطینی شد.

الکاظمی  در خصوص عادی‌سازی روابط برخی کشورهای سازشکار عرب با رژیم صهیونیستی نیز گفت: اگر عادی سازی حقوق ملت فلسطین را تأمین نکند، ما آن را غیر قابل قبول می‌دانیم.شهر قدس از آغاز ماه مبارک رمضان و به دنبال اقدامات هتاکانه پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان به ویژه در منطقه "باب العمود" و کوی الشیخ جراح نآرام است.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) یکشنبه شب درگزارشی اعلام کرد که ۲۹ کودک از جمله به یک کودک شیرخوار به دنبال اقدامات ناقضانه اسرائیل در شهر اشغالی قدس زخمی شدند.

در همین ارتباط، وزارت امورخارجه اردن یکشنبه شب در اعتراض به اقدامات هتاکانه رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی، کاردار این رژیم در امان را احضار کرد.

احضار کاردار رژیم صهیونیستی ساعاتی پس از آن روی می‌دهد که ارتش این رژیم یکشنبه شب بار دیگر با یورش به مردم فلسطین در باب العمود در قدس اجازه تشکیل تجمع را به آن‌ها نداد.  

نظامیان صهیونیست به آمبولانس هلال احمر فلسطین در منطقه "الطور" در قدس حمله کردند.

در جریان تظاهرات در حیفا و در حمایت از اقصی و محله "الشیخ جراح"، ۱۸ تن توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شدند.

هلال احمر فلسطین روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیان در محوطه مسجد الاقصی، الشیخ جراح و باب العامود، دستکم ۲۰۵ نفر مجروح شدند.

نظر شما