شناسهٔ خبر: 47128128 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یونیسف: ۲۹ کودک در یورش اسرائیل به یک شیرخوارگاه زخمی شدند

تهران – ایرنا- صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) یکشنبه شب درگزارشی اعلام کرد که ۲۹ کودک از جمله به یک کودک شیرخوار به دنبال اقدامات ناقضانه اسرائیل در شهر اشغالی قدس زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از آناتولی، یونیسف در این بیانیه از رژیم صهیونیستی خواست که از استفاده از خشونت علیه کودکان بپرهیزد و تمام کودکان بازداشتی را آزاد کند.

در این بیانیه آمده است که علاوه بر زخمی شدن ۲۹ کودک، تاکنون ۸ کودک دیگر فلسطینی نیز توسط نظامیان صهیونیست در قدس از جمله در شهرک "القدیمه" و کوی "الشیح جراح" بازداشت شدند.

این بیانیه اعلام کرد: نام یک کودک ۱ساله نیز در میان زخمی شدگان به چشم می خورد و کودکانی که زخمی شده بودند از ناحیه سر و ستون فقرات آسیب دیده‌اند.

یونیسف از همه طرف‌های ذیربط خواست که مانع از تشدید تنش‌ها شوند و از همه غیر نظامیان به ویژه کودکان دفاع کنند.

شهر قدس از آغاز ماه مبراک رمضان و به دنبال اقدامات هتاکانه پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان به ویژه در منطقه "باب العمود" و کوی الشیخ جراح نآرام است.

در همین ارتباط، وزارت امورخارجه اردن یکشنبه شب در اعتراض به اقدامات هتاکانه رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی، کاردار این رژیم در امان را احضار کرد.

احضار کاردار رژیم صهیونیستی ساعاتی پس از آن روی می‌دهد که ارتش این رژیم یکشنبه شب بار دیگر با یورش به مردم فلسطین در باب العمود در قدس اجازه تشکیل تجمع را به آن‌ها نداد.  

نظامیان صهیونیست به آمبولانس هلال احمر فلسطین در منطقه "الطور" در قدس حمله کردند.

در جریان تظاهرات در حیفا و در حمایت از اقصی و محله "الشیخ جراح"، ۱۸ تن توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شدند.

هلال احمر فلسطین روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیان در محوطه مسجد الاقصی، الشیخ جراح و باب العامود، دستکم ۲۰۵ نفر مجروح شدند.

نظر شما