شناسهٔ خبر: 47125931 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

دمشق: آنچه در قدس رخ می‌دهد «تجاوزی وقیحانه» است

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزارت خارجه سوریه، یورش به مسجد الاقصی و تعدی به فلسطینیان در شماری از محله‌های شهر قدس اشغالی را «تجاوزی وقیحانه و گستاخانه» توصیف کرد که دولت رژیم صهیونیستی باید به خاطر آن در مقابل شورای امنیت بازخواست شود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از سایت شبکه خبری آر تی، وزارت خارجه سوریه اعلام کرد، یورش به مسجد الاقصی همزمان با تعدی به فلسطینیان در محله‌های «الشیخ جراح»، «باب العامود» و «سلوان»، تجاوز و یورش به منازل آنها با هدف پاکسازی نژادی در محله «الشیخ جراح» انجام شده است.

این وزارتخانه این اقدام صهیونیست‌ها را تجاوزی وقیحانه توصیف کرد که باید دولت اسرائیل به خاطر آن در مقابل شورای امنیت به صورت فوری بازخواست شود.

وزارت خارجه سوریه همچنین اعلام کرد، سوریه با عبارت‌های شدیداللحنی رفتار وحشیانه و غیرانسانی مقامات رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان را بر اساس توافقات ژنو در سال ۱۹۴۹ و قطعنامه‌های بین‌المللی مربوط به مسأله فلسطین محکوم می‌کند.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد، اگر حمایت بی حد و حصر ایالات متحده آمریکا نبود و حاکمیت رژیم اشغالگر بر قدس شرقی را به رسمیت نمی‌شناخت و سفارت واشنگتن را به این شهر منتقل نمی‌کرد، رژیم صهیونیستی، دولت و شهرک‌نشینان ناقض قانون، تا به این اندازه قوانین بین‌المللی را نقض نمی‌کردند و تا این حد بی‌سابقه تعدی نمی‌کردند.

این وزارتخانه در پایان بیانیه خود بر حق مسلم مردم فلسطین در آزادی کامل و پایان دادن به اشغال اراضی اشغالی فلسطین توسط اسرائیل و تشکیل کشور مستقل خود به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

خبر را در سایت آر تی می‌توانید ببینید.

نظر شما