شناسهٔ خبر: 47120248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی:

از مزرعه تا سفره در کنار کشاورز باشیم/ سودآوری کشاورزان را باید بالا برد

ملانوری کشاورزان را یکی از پیشران‌ های توسعه ی خراسان جنوبی دانست و بر حمایت از این قشر تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در جلسه ستاد برداشت غلات گفت: باید از مزرعه تا سفره در کنار کشاورز باشیم و کاری کنیم که سودآوری او افزایش یابد.

او به وضعیت بارندگی‌ های استان اشاره کرد و افزود: با وجود کاهش بارندگی‌ ها و خشکسالی حاکم بر استان، اما رتبه‌ ی استان در تولید عناب، زرشک، زعفران، گندم، پسته، انار و گل نرگس قابل تحسین است.

ملانوری بیان کرد: این محصولات، اقتصاد، اشتغال و درآمد‌ های استان را پوشش می دهد و بخشی از مباحث توسعه ی خراسان جنوبی را رقم می زند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: تأمین به موقع کود، آفت کش ها و آب کافی از مواردی است که در میزان تولید مؤثر است و در دسترس قرار دادن آنها، دلگرمی کشاورز را به همراه دارد.

او تصریح کرد: دانشکده کشاورزی، شرکت آب منطقه ای، مرکز تحقیقات کشاورزی و بانک کشاورزی، باید در کنار جهاد کشاورزی به این موضوع ورود کنند.

تلاش کنیم تا شرایط به نفع کشاورز رقم بخورد

ملانوری گفت: با توجه به فصل برداشت گندم و ضرورت حضور کمباین‌ ها و دروگر‌ها در مسیر‌ های اصلی، نیروی انتظامی، پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید شرایط را برای تردد این ماشین آلات تسهیل کنند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: از آن جایی که رانندگان این خودرو‌ ها از دیگر مناطق وارد استان می‌ شوند و به جهت شرایط کاری با کشاورزان مراوداتی چند روزه خواهند داشت، بنابراین لازم است متولیان امر با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تست این افراد و پایش شرایط برای مدیریت بیماری کرونا اقدام کنند تا از ورود افراد ناقل و مبتلا به استان خودداری شود.

او  از آمادگی شرکت نفت استان در تأمین سوخت مورد نیاز ماشین آلات کشاورزی خبر داد و افزود: تعاون روستایی، شرکت غله و بانک کشاورزی، مقدمات کار را برای خرید تضمینی گندم کشاورزان فراهم کرده اند و همه اقدامات برای خریداری هر چه بیشتر گندم تولیدی استان است.

انتهای پیام/ ی

نظر شما