شناسهٔ خبر: 66347808 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال استان کرمانشاه ایجاد می شود

کرمانشاه - ایرنا- مشاور وزیر و سرپرست پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: اجرای ۲ پروژه عمده را در حوزه اقتصاد دیجیتال استان کرمانشاه و به ویژه شهر کرمانشاه دنبال می‌کنیم که یکی از این پروژه‌ها ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال است که شامل تجهیز ۲ مرکز نوآوری در پارک فناوری استان و دانشگاه رازی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا؛ اکبر قنبرپور در حاشیه نشست پیگیری پروژه های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه که با حضور استاندار کرمانشاه، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل هلدینگ مادیران، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه و جمع دیگری از مدیران وزارت ارتباطات و استان برگزار شد، افزود: برنامه ای هم تحت عنوان توانمندسازی اقتصاد دیجیتال در دست پیگیری است که هم در حوزه دانش آموزی و هم در بُعد تربیت نیروی متخصص کاری در استان کرمانشاه آغاز کرده‌ایم و در سفر به استان به دنبال بررسی میزان پیشرفت این برنامه‌ها بودیم.

وی ادامه داد: همچنین اولین مرکز تولید بازی‌های رایانه‌ای در پارک فناوری کرمانشاه از ماه آینده با ۲۰ تیم راه اندازی خواهد شد و این آمادگی وجود دارد که این تیم‌ها تا پایان سال به ۵۰ تیم افزایش پیدا کند و در صورت لزوم مراکز دیگری برای توسعه این صنعت ایجاد کنیم.

قنبرپور عنوان کرد: پروژه دوم به پیگیری ایجاد یک شهرک اقتصاد دیجیتال در کرمانشاه بازمی‌گردد که قرار است شعبه‌ای از پارک توسعه فناوری و نوآوری اقتصاد دیجیتال را که تحت عنوان پارک فاوا فعالیت می کند، در استان کرمانشاه فعال کنیم و در آینده تبدیل به یک پردیس علم و فناوری شود.

به گزارش ایرنا؛ نشست پیگیری پروژه های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه با حضور استاندار کرمانشاه، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مشاور وزیر و سرپرست پارک فاوا، مدیرعامل هلدینگ مادیران، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه و جمع دیگری از مدیران وزارت ارتباطات و استان برگزار شد.

ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال(تجهیز دو مرکز نوآوری در پارک فناوری استان و دانشگاه رازی) و توانمندسازی نیروی اقتصاد دیجیتال در ابعاد دانش آموزی و نیروی متخصص کاری، از جمله محورهای این جلسه بود.

طبق توافق صورت گرفته، اولین مرکز نوآوری تولید بازی های رایانه ای در پارک فناوری استان از ماه آینده راه اندازی می شود.

دیگر محور مهم نشست امروز، تاسیس سرزمین اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه بود که با دستور تلفنی وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات و در راستای توافق های قبلی، مقرر شد طی دو هفته بررسی و تعیین تکلیف شود.

این نشست در ادامه سلسله نشست های بیش از ۶ ماه اخیر و توافق صورت گرفته بین استاندار کرمانشاه و وزیر ارتباطات برگزار و رونق اقتصاد دیجیتال در استان پیگیری شد.

راه اندازی سرزمین اقتصاد دیجیتال و مراکز نوآوری در استان، علاوه بر رونق بسیاری از کسب و کار و اشتغالزایی قابل توجه، بستری مهمی برای پیشرفت سایر حوزه های استان را هم فراهم می کند.

مدیرکل هماهنگی استان های وزارت ارتباطات و مدیرکل فناوری اطلاعات استان هم در این دیدار حضور داشتند.

نظر شما