شناسهٔ خبر: 47114138 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

سربلندی پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیاء در حراست از آسمان ایران

فرمانده کل ارتش گفت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) طی دو سال گذشته، سنگین‌ترین ماموریت‍‌های سال‌های اخیر در رصد و حراست از آسمان ایران عزیز را با سربلندی و موفقیت پشت سر گذاشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در آیین معارفه فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) کشور که صبح امروز در ستاد این قرارگاه برگزار شد، گفت: روز قدس امسال روز مقاومت و امید بود که ظاهراً متفاوت با سال‌های دیگر بود در باطن هم نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود و به شکر خداوند بزرگ خوشبختانه آثار زوال رژیم کودکش و نامشروع صهیونیستی هویدا شده و نمونه‌های امیدبخش تغییر موازنه قوا به نفع فلسطین نو به نو دیده می‍ شود.

وی افزود: نشانه‌های وعده صادق در حال رخ نشان دادن است و این همه، نتایج اولیه رشد نیرو‌های مقاومت است. امیدواریم به برکت این ایام و خون شهیدان این روند تسریع شود و هرچه زودتر ملت مظلوم فلسطین حقوق غصب شده خود را باز پس گیرند و قدس شریف به دامان اسلام بازگردد.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: در طی دو سال اخیر، با حمایت و پشتیبانی ستاد ارتش و نیروی پدافند هوایی که واقعا شیره جان خود را به قرارگاه پدافند هوایی خاتم‍الانبیا (ص) کشور تزریق کردند، قرارگاه موفق شد همه مصوبات و دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد کل را اجرا کند و اینک از مرحله گذار عبور کرده و کاملاً استقرار یافته است.

وی در ادامه با تقدیر و تشکر از همه کمک‍‌ها و مساعدت‍‌ها تاکید کرد: اگرچه رسماً بنده فرمانده قرارگاه بودم، اما در عمل در میدان، امیر سرتیپ رحیم‌زاده بار سنگین اجرا به دوش داشتتند؛ خوب است که اضافه کنم در این مدت دو سال بدون حتی یک دقیقه تعطیلی و توقف، قرارگاه پدافند با کمک نیروها، سنگین‌ترین ماموریت‍‌های سال‌های اخیر در رصد و حراست از آسمان ایران عزیز را با سربلندی و موفقیت پشت سر گذاشت.

امیر سرلشکر موسوی در پایان گفت: بنده به سهم خود، عنایت و اعتماد فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) را به برادر ارجمند امیر سرتیپ رحیم زاده که چهل سال را در سنگر جهاد گذرانده و سابقه غبطه انگیز دارد، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند استمرار موفقیت‍های ایشان را خواستارم.
آیین معارفه امیر سرتیپ قادر رحیم زاده فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء، صبح امروز در ستاد این قرارگاه برگزارشد.

این مراسم با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سردار سرتیپ محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، سردار سرتیپ امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده پدافند هوایی ارتش، امیر سرتیپ عزیز نصیر زاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، معاونان ستاد کل نیرو‌های مسلح و دیگر فرماندهان و مسئولان برگزار شد.
 
دراین مراسم سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح، حکم انتصاب امیر سرتیپ قادر رحیم زاده فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) کشور را به وی اهدا کرد.


در این مراسم سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا، حکم انتصاب فرمانده جدید قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) را قرائت کرد.
در حکم انتصاب امیر سرتیپ رحیم زاده آمده است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده.
نظر به تعهد و شایستگی و تجارب ارزنده و پیشنهاد فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، شما را به سمت فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء صلی الله علیه و آله منصوب می‌کنم.
رویکرد هم‌افزایی و تحوّلی برای دفاع نفوذناپذیر از آسمان کشور با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت نیرو‌های مسلح و کشور و تقویت شبکه یکپارچه و به‌روز فرماندهی و کنترل پدافند هوایی، مورد انتظار است. از تلاش‌ها و خدمات ارزنده‌ی امیر سرلشکر موسوی در دوره مسئولیت تشکر می‌کنم. توفیقات شما را از خداوند متعال مسألت دارم.

سیّدعلی خامنه‌ای ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
 
<div id="video-display-embed-code_380811" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/816334/380811?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما