شناسهٔ خبر: 47126293 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

سرلشکر باقری:

قرارگاه پدافندهوایی باید دفاع یکپارچه و بدون موازی کاری ایجاد کند

صاحب‌خبر -

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: قرارگاه مسئولیت دارد که شبکه یکپارچه فرماندهی و کنترل را به روز و بهتر از قبل ساماندهی کند و شبکه‌های کارآمد را با خط فرمان کوتاه و پاسخگویی به لحظه ارتقا دهد.
سرلشکر محمد باقری در آئین معارفه فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) که در ستاد این قرارگاه برگزار شد، گفت: در ابتدای مراسم از امیر سرلشکر موسوی فرمانده ارزشمند ارتش و فرمانده پیشین این قرارگاه ارزشمند، تشکر و قدردانی می‌کنیم. وی افزود: سرلشکر موسوی در کنار تمام مسئولیت‌های سنگینی که در فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی بر عهده داشت، حدود ۲ سال در این مجموعه ایفای نقش کرد و در این مسئولیت توانست به خوبی تدابیر فرماندهی معظم کل قوا را در قرارگاه پدافند هوایی عملی کند.
سرلشکر باقری تصریح کرد: امیر رحیم زاده برادر ارزشمندی که از ابتدای خدمت طولانی خود در صحنه پدافند کار را از سطوح مختلف آغاز کرده و در جایگاه‌های گوناگون، کارآمدی، خلوص و توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته است.
وی با بیان اینکه امیر رحیم زاده با حکم فرماندهی معظم کل قوا کار خود را در سمت جدید آغاز می‌کند، افزود: اعطای این حکم نشانه اعتماد و انتظار مسئولیت سنگین از این عزیز رزمنده است. انشاءالله که تمامی وعده‌های الهی ذکر شده در قرآن کریم و دعای اهل بیت دعای امام سجاد (ع) و دعای حضرت، ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و دعا و مطالبات فرماندهی معظم کل قوا پشتیبان این قرارگاه و یکایک رزمندگان پدافند هوایی کشورمان خواهد بود.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت مسئولیت قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)، خاطرنشان کرد: ماموریت این قرارگاه سال‌ها است که در اولویت یکم نیروهای مسلح قرار دارد؛ اولویت اول به معنای تمرکز توان و پشتیبانی‌ها و البته سنگینی و خطیر بودن مسئولیت است.
سرلشکر باقری گفت: این قرارگاه بنابر تدبیر فرماندهی معظم کل قوا با ساختار کوچک و چابک، اما با وحدت فرماندهی کامل عملیاتی شکل گرفته است تا با در اختیار گرفتن نیروی پدافند هوایی ارتش، فرماندهی پدافند هوایی نیروی هوا فضای سپاه و سایر بخش‌های پدافندی کشور، فرماندهی یکپارچه ایجاد کند و از فضای کشور حراست کرده و آن‌را در برابر تهدیدات دشمن نفوذ ناپذیر کند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مسئولیت سنگینی که بر عهده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا است، گفت: ستاد کل نیروهای مسلح، قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص)، وزارت دفاع، ستاد فرماندهی ارتش و سپاه پاسداران و همه مجموعه‌های نیروهای مسلح وظیفه دارند، با نگاه اولویت به این قرارگاه بنگرند و تمامی پشتیبانی‌ها را با حداکثر توان تامین کرده و در اختیار این مجموعه قرار دهند. در برنامه ریزی، طرح ریزی‌ها و بودجه بندی‌ها و در تمامی مراحل و اقدامات باید این اولویت رعایت شود.
سرلشکر باقری افزود: دفاع نفوذ ناپذیر از آسمان کشور باید به گونه‌ای باشد که در کشور ایجاد اطمینان و بازدارندگی و در دشمن یأس و ناامیدی ایجاد کند.
وی با اشاره به انتظارات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا باید دفاع یکپارچه، خلل ناپذیر و بدون هرگونه شبهه و موازی کاری و ابهام را ایجاد کند.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: قرارگاه مسئولیت دارد که شبکه یکپارچه فرماندهی و کنترل را به روز و بهتر از قبل ساماندهی کند و شبکه‌های کارآمد را با خط فرمان کوتاه و پاسخگویی به لحظه ارتقا دهد.
وی با تاکید بر اهمیت بازی جنگ و پرداختن به سناریوهای محتمل و راه‌هایی که ممکن است دشمن از آن سمت و سو وارد شود، گفت: قرارگاه باید در این حوزه تدابیر لازم را اتخاذ کند. همچنین در حوزه باز آمایش و ساماندهی مجموعه‌های راداری و جنگ الکترونیک نیز باید تلاش لازم صورت گیرد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: قرارگاه نیز باید با رعایت همه ملاحظات مربوط به هر نیرو و سازمان، حداکثر استفاده از توان سازمان‌ها را داشته باشد و در درون قرارگاه هم ارتشی و سپاهی صرفاً تفاوت شان در تفاوت رنگ لباس است وگرنه از جهت همکاری برادری و هم‌افزایی در کار، هیچ گونه تفاوتی با یکدیگر ندارند و نباید داشته باشند.
سرلشکر باقری تاکید کرد: استفاده از سامانه‌های جدید و به مرور کنارگذاشتن سامانه‌های قدیمی باید مورد توجه باشند، سامانه‌های قدیمی ممکن است صرفاً باعث دست و پا گیر شدن مجموعه‌های عملیاتی ما باشد که باید این مسیر با سرعت عبور کرد. وی افزود: تهدیدات و روش‌های نبرد دائماً در حال تغییر است و این قرارگاه مسئولیت تحقیق و درک روش‌های کارآمد و نوین برای دفاع مطمئن و غیر قابل نفوذ از فضای کشور را برعهده دارد.
سرلشکر باقری تاکید کرد: قرارگاه باید دائماً در میدان باشد و نظارت دائمی بر امور داشته باشد؛ نیروی پدافند هوایی ارتش و فرماندهی پدافند نیروی هوافضای سپاه و پدافند نیروهای سطحی ما باید این نظارت را دائماً و به طور ملموس در کنار خود احساس کنند. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: مجموعه نیروهای مسلح همگی باید از مشورت‌ها و نظرات تخصصی قرارگاه بهره‌مند شوند و در این جهت قرار گاه باید این سازماندهی را انجام دهد و در نهایت بر بهره‌مندی مجموعه پدافند هوایی کشور از دو بازوی ارزشمند عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات تاکید دارم. 

نظر شما